המשטרה פיזרה

סוער בהר הבית: רעולי פנים מוסלמים יידו אבנים אל הכותל

בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים ערבים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של זיקוקין לאוויר וידוי אבנים לעבר רחבת הכותל (צבא)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בניסן תשפ"ב | 15.04.22
(צילום: דוברות המשטרה)

הלילה (שישי), בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים ערבים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים לעבר רחבת הכותל המערבי.

על פי דוברות המשטרה, החשודים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי.

למרות ידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר ידו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפירי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים מתבצרים בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכולל ידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים - מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית.

הפלסטינים טוענים שיש במקום חמישים פצועים. לדבריהם, התחדשו העימותים בהר. לדברי המשטרה, השוטרים פועלים עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות הזדמנויות רבות לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הועיל עד כה.

במשטרה טוענים, כי מתפרסמים ברשתות הבוקר פרסומים כוזבים על נפגעים ועיוות מוחלט של סדר ההתרחשויות במקום. כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי.

מהמשטרה נמסר: "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תוקף הבוקר את השר עמר בר לב שלא מאפשר לשוטרי משטרת ירושלים יד חופשית בטיפול במהומות בהר הבית.

לדברי ח"כ בן גביר: "אני מחזק את ידי השוטרים בעבודה שלהם, אבל כבר עכשיו נוכח הסרטונים והדיווחים מההר ניתן לומר לצערנו כי השר עמר בר לב, מונע ממשטרת ירושלים להגיב תגובה ראויה. כאשר מחבלים זורקים אבנים לכותל ומנסים לרצוח מתפללים ושוטרים, מצופה מהמשטרה לא לעמוד ממול ולא להגיב, ודאי לא לקרוא לשוטרים שלא לירות, אלא להפעיל אמצעים שיש ברשותם לרבות ירי במקרה של סכנה לשלומם של השוטרים והמתפללים בכותל. צפיה בסרטונים מלמדת שמישהו לוקח הימור על חיי שוטרים ואזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר