המהומות משליכות על הקואליציה

עבאס מאיים: "המשך הפגיעה באל אקצא - קו אדום"

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, העביר מסר ברור לראשי מפלגות הקואליציה, כי לא יקבל מצב ובו "תימשך הפגיעה במסגד" • גם בירדן וברשות הפלסטינית מאיימים על ישראל (בארץ)

הר הבית זרוע אבנים של הפורעים הערבים (צילום: דוברות המשטרה)

המהומות הבוקר (שישי) בהר הבית, וכניסת השוטרים לבצע מעצרי מתפרעים באחד המסגדים במתחם, שופכות דלק על המצב המדיני והפוליטי הרגיש בישראל.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שמשתדל לומר כל הזמן שהוא ומפלגתו מתעסקים בעניינים אזרחיים-חברתיים ולא ביטחוניים, אמר בזעם ברדיו א-שמס: "העברתי את המסר לכל הדרגים המדינים וגם למשטרה כי המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו, גם בהקשר של יציבות הקואליציה. בעניין של מסגד אל-אקצא אין שיקול פוליטי".

דבריו הם איום מפורש לראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, שממילא חוששים ממצב הקואליציה הרעועה מתמיד, מאז פרישת יו"ר הקואליציה, עידית סילמן, והעובדה שבכנסת יש שיוויון במספר חברי הכנסת בין הקואליציה לאופוזיציה.

במפלגת הציונות הדתית, שמנעה את כניסת עבאס ורע"מ לממשלת נתניהו לפני שנה, תקפו: "מסכת 'השלום' ו'העיסוק רק בנושאים אזרחיים' ירדה הבוקר מעל פניו של מנסור עבאס. הוא מיישר קו עם הנראטיב השקרי, המסית והאלים לפיו 'ישראל פוגעת באל-אקצא', קורא לשוטרי משטרת ישראל להסתלק מהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי ומצדיק את המחבלים שמנסים לפגוע בשוטרים. למרבה החרפה בנט מכר את המדינה לתנועה האסלאמית, ועם ישראל משלם את המחיר. בעזרת ה' בקרוב מאוד ישראל תשחרר מהממשלה המסוכנת הזאת ותצא לחירות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה למנסור עבאס: ‏"מנסור עבאס חושב שמסגד אל אקצא צריך לשמש כבסיס מחבלים ולתת להם לעשות מה שבא להם. זה השותף של בנט וכך ממשלת ישראל נראית. בושה".

גם בקרב השכנים במזרח התיכון ישנו זעם על התנהלות המשטרה הפסולה לדעתם. דוברו של ראש הרשות הפלסטינית, נביל אבו רדינה, התריע: "ההסלמה הישראלית הופכת את הסכסוך המדיני למלחמת דת שתטרוף את הכול".

משרד החוץ בירדן, שבדרך כלל אחראי על הפשרות בין ישראל לפלסטינים, תקף גם הוא: "מגנים בצורה חריפה ביותר את ההתקפה של המשטרה הישראלית על מסגד אל-אקצא. זו הפרה חמורה ואנו קוראים לרשויות הישראליות להוציא את המשטרה מיד ממתחם המסגד. זו הסלמה חמורה והאחריות לשמירה על שלום המסגד מוטלת על ישראל".

מטעם המשטרה נמסר על האירועים בהר הבית: "משטרת ישראל מאפשרת את פולחן הדת ותאפשר את המשך תפילות יום השישי השני של הרמדאן כסדרן . אנו קוראים למתפללים לשמור על הסדר ולקיים את התפילות כסדרן. משטרת ישראל לא תאפשר למתפרעים לשבש את התפילות ולהפר את הסדר הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר