מתיחות בירושלים

ערבים התפרעו בהר הבית; אבנים יודו על אוטובוסים לכותל

המשטרה פיזרה מאות צעירים ערבים שהתכוננו להפר את הסדר בהר הבית כדי למנוע ביקור עשרות יהודים בהר - העולים בניגוד לפסיקה; אוטובוסים לכותל נרגמו באבנים, חמישה נוסעים נפצעו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בניסן תשפ"ב | 17.04.22
כוחות המשטרה בהר הבית (צילום: לפי סעיף 27א)

מתיחות בירושלים: מאות צעירים ערבים פונו הבוקר (ראשון) מהר הבית, לאחר שתכננו להפר את הסדר בעת ביקור של עשרות יהודים בהר, בניגוד להלכה האוסרת זאת, במהלך שעות הביקור הקבועות.

המשטרה ציינה כי בשעות הבוקר המוקדמות, בטרם החלו הביקורים בהר הבית כמדי שבוע - זאת במסגרת שעות הביקורים המתקיימים בהתאם לנוהג הקיים במקום מזה שנים רבות, החלו מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

כוחות משטרה פועלים במקום להרחקתם, זאת במטרה לאפשר את הביקורים במקום כסדרם. ובמקביל, נכנסו להר כוחות גדולים כדי לאבטח את ביקור היהודים.

אוטובוס נרגם באבנים, הבוקר (צילום ערבי)

במשטרה מוסיפים כי "לצד ביקורים אלו ימשיך להישמר חופש פולחן מלא לציבור המתפללים בהר הבית. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד פורעי חוק, מתפרעים ומפרי סדר לשמירת שלום הציבור ובטחונו".

לאחר זמן מה של שקט, העימותים בהר הבית התחדשו לקראת כניסת היהודים לשטח ההר. כוחות גדולים של המשטרה פיזרו את המתפרעים ולקראת השעה 08:00 החלה כניסת היהודים.

עליית היהודים להר הבית, הבוקר (מתוך @ShehabAgency)

בסמוך לשער האריות, פורעים ערבים רגמו באבנים אוטובוסים של חברת אגד שעשה את דרכו לכותל המערבי. מספר נוסעים נפצעו באורח קל.

מעצר אחד החשודים ביידוי האבנים (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל במשטרה דיווח על יידוי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה. כתוצאה מיידוי האבנים, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מנוסעי אוטובוס באורח קל המקבלים כעת טיפול רפואי".

החשודים ביידוי האבנים שנעצרו (חשוד ביידוי אבנים שנעצר)

השוטרים ולוחמי מג"ב עצרו עד כה שני חשודים בחשד ליידוי האבנים. במשטרה ציינו כי כוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים סריקות לאיתור חשודים נוספים.

חמישה בני אדם נפצעו באורח קל ביידוי אבנים בסמוך לכותל המערבי בירושלים ופונו לבית החולים 'שערי צדק'. פראמדיק מד"א פנחס מאיר סיפר: "חברנו לפצועים בשער האשפות כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות מיידוי האבנים וחלקם גם משברי זכוכיות של חלונות האוטובוס. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר