שבועיים וחצי לפיגוע

נחתם צו הריסה על בית המחבל מבני ברק

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם, על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל דיא חמארשה שביצע את פיגוע הירי בבני ברק. הצו נמסר למשפחתו (חדשות בארץ)

(צילום: ללא קרדיט)

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם היום (ראשון), על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל דיא חמארשה. הצו נמסר למשפחתו.

המחבל אשר התגורר בכפר יעבד, ביצע ב-29 במרץ 2022 פיגוע ירי בעיר בני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה.

באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה לבג"ץ כנגד הצו.

על פי הפרסום של ג'וש ברינר ב'הארץ', נטען כי בשנת 2011 המחבל פנה לארגון הג'יאהד האיסלאמי, בבקשה לבצע פיגוע התאבדות, בהמשך הוא אף שילם לפעיל של הארגון על מנת לקנות מטען נפץ.

לבסוף הוא נתפס על ידי כוחות הביטחון, בבית המשפט נקבע עימו הסדר והמחבל טען: "אני מקווה שההסכם עם התביעה הצבאית יכובד ויעזור להפחית בעונש על מנת שאצא מהכלא ואחיה חיים נורמליים. אני רוצה עוד לעשות בגרות וללמוד באוניברסיטה".

במסגרת ההסדר עונשו נקבע רק על שנתיים וחצי, השופט רס"ן סמזר שגוג הסביר כי "הנאשם היה קטין, לא היה סיכוי ממשי לתכנית, מגיע ממשפחה נורמטיבית שיפעלו לשיקומו. הוא לקח אחריות והתחרט". חמארשה ריצה שנתיים וחצי בכלא הישראלי ובשנת 2013 שוחרר.

כזכור, המחבל יצא למסע הרג קטלני חמישה בני אדם נרצחו במסע הירי הרצחני שביצע בשתי זירות שונות בבני ברק. לבסוף הוא נורה ונוטרל בידי איש כוחות הביטחון, בפיגוע נרצחו הרב יעקב שלום הי"ד בן 36 ואב ל-4, הרב אבישי יחזקאל הי"ד, בן 29 ואב לילד קטן, השוטר רס"מ אמיר חורי ז"ל ושני אזרחים זרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר