"תקפו אותנו מהגב"

הבחור שהותקף בידי ערבים: "הם פחדנים"

דוד אורבך, אחד משלושת בחורי הישיבה שהותקפו סמוך להר הבית ע"י ערבים, מספר ל'כיכר' על רגעי התקיפה, ומדגיש: "הדרך לכותל יותר מאובטחת; לא נרתעים" • צפו (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דוד אורבך, הבוקר ליד הר הבית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ניסיון הלינץ' שביצעו צעירים ערבים בשלושה בחורים חרדים שהיו בדרכם לכותל המערבי לאחר תפילות שחרית ומוסף של חול המועד, שתועד במצלמות ועלה לרשתות החברתיות, היווה דוגמה לחשש הציבורי בימים אלו מהסלמה ביטחונית בירושלים, לאחר תיעוד האוטובוסים שנרגמו באבנים.

דוד אורבך, אחד משלושת הבחורים שהותקפו, בני קהילת 'זילברמן' בעיר העתיקה, סיפר היום (שלישי) ל'כיכר השבת' על הרגעים לפני ואחרי, סמוך לשער הבית:

"זה לא מה שמתריע אותנו, זה דבר שאנחנו רגילים אליו. זה אמנם קצת יותר חריג אבל אנחנו לא מגיעים לפה בגלל ביטחון. אנחנו יודעים, וחשוב להגיד את זה, שהציר של הכותל הרבה יותר מאובטח, אבל אנחנו מגיעים לפה כדי להתקרב יותר להר הבית", סיפר אורבך. "אנחנו עדיין לא נכנסים להר הבית כי אנחנו מחכים להוראת גדולי ישראל שיתירו, אבל אנחנו מחכים ומשתוקקים לזה".

"אני אישית ברוך השם לא קיבלתי מכות, אבל הם פשוט חיכו לנו מראש. הם ודאי יודעים שאנחנו עושים את זה (הולכים בשביל הזה; ח"ג) אחרי התפילה בנץ, אבל אנחנו לא נתרעים ולא מפחדים", הדגיש אורבך.

בחור הישיבה סיפר, כשהוא מעוטר בטלית, על רגעי התקיפה: "ראינו אותם מרחוק, קולטים שיהיה סוג של חיכוך איתם, אבל אנחנו מחליטים לא להתעסק איתם. אנחנו ממשיכים ללכת קדימה בביטחון. ברגע שעברנו אותם, הם - כמו פחדנים - תקפו אותנו מהגב. אם הם היו גברים הם היו באים מולנו".

"אני לא הלכתי להעיד במשטרה, כי יש לי ניסיון עם סגירת תיקים שם מ'חוסר עניין לציבור'. השוטרים עושים מאמץ רב כדי שיהיה פה ביטחון, אבל הם לא רוצים באמת להגן עלינו, אלא לשמור על שקט. הם לא באים להגן עלינו ולאבטח אותנו, אלא שיהיה שקט. אמר לי שוטר 'אנחנו לא משטרת היהודים', אבל מבחינתי זו גישה לא טובה. אנחנו בארץ ישראל, זו הארץ שלנו", הוסיף בסיום דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר