דאגה במשרד הבריאות

חשש: 12 ילדים בישראל נדבקו בדלקת כבד חדה

משרד הבריאות מעדכן על 12 מקרים של ילדים שאושפזו עם חשד לדלקת כבד חדה • ארגון הבריאות העולמי פרסם אזהרה בשל עלייה משמעותית בתחלואה ברחבי אירופה (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

משרד הבריאות עדכן כי הוא בודק חשד ל-12 מקרים של ילדים שנדבקו בדלקת כבד חדה מסיבה לא ידועה ואושפזו בבתי החולים 'שעקי צדק' ו'שניידר'.

בבית החולים 'שניידר', שם אושפזו שבעה ילדים עם חשש לדלקת כבד חדה, דיווחו כי כל הילדים נדבקו בעבר בנגיף הקורונה.

פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה ב'הדסה עין כרם', הסביר: "בהתאמה לירידה דרסטית הקשים ומונשמים. ״צרות״ רפואיות נעשו פופולריות ובשכוך קוביד אנו מתבשרים על דלקת כבד מסתורית אולי וירוס חדש? טוקסין מ״תוסף״ כלשהו שראינו שיודע לעשות ״דילי״ המונח הרפואי לפגיעה טוקסית בכבד. פוסט קורונה? לא נשלל אבל לא אושר. אוטואימוני? נעקוב".

בהודעת משרד הבריאות נאמר: "בעקבות בקשת משרד הבריאות ממנהלי קופות החולים ובתי החולים, לדווח על מקרים בילדים עם דלקת כבד חדה מסיבה לא ידועה, הובאו הערב לידיעת משרד הבריאות 12 מקרים של ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים בשני בתי חולים, שערי צדק ושניידר, וייתכן ומתאימים להגדרת המקרה".

כזכור, משרד הבריאות שיגר אמש (שלישי) מכתב לצוותים הרפואיים ברחבי הארץ ובו הזהיר מפני דלקת כבד שתוקפת ילדים עד גיל 16, שסיבותיה טרם ידועות. הסיבה לכך היא חשש מהתפשטות עולמית של מחלה חדשה, לאחר שמקרים רבים כבר זוהו בארה"ב, בריטניה וספרד.

במכתב מבקש משרד הבריאות מהרופאים "להגביר ערנות" ולדווח על כל מקרה חריג שמתאים לתסמינים המוזכרים, ולדווח על כל מקרה כזה שיגיע לפתחם.

(צילום: משרד הבריאות)

ארגון הבריאות העולמי הודיע בסוף השבוע כי בחודשים האחרונים אובחנו כ-90 ילדים בבריטניה, בארצות הברית, בספרד ובאירלנד שלקו בדלקת. הארגון מסר כי עד כה לא נמצא הגורם לדלקת, וכי נשללו הנגיפים הנפוצים הגורמים למחלת כבד, ובהם נגיפי הפטיטיס מסוג A עד E. אצל חלק מהילדים זוהתה הדבקה בנגיף הקורונה ובנגיף אדנו-וירוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר