התנהגות מכעיסה

"שנפסיק? תודיעו": רה"ע טבריה תקף חרדי

העיר הצפונית יצרה פעילויות לציבור בחול המועד, רובן למען חילונים, זאת על אף שכ-20% מהתושבים חרדים. כשנשאל יו"ר הוועדה הקרואה בנושא - הוא תקף בבוטות (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

התבטאות לא נאותה מפי יו"ר הוועדה הקרואה בטבריה כלפי חרדים: בעיר הצפונית, השוכנת על שפת הכנרת, מבלים רבים מתושבי ישראל במהלך חול המועד, בהם גם חרדים רבים. אלו מתווספים אל כ-45,000 תושבי העיר, מהם כ-20% הינם חרדים.

בצל הנתון הזה, לפי פנייה שקיבלנו ב'כיכר השבת', בעוד החילונים זכו למספר הפעלות מדי יום, כולל הופעות של אמנים מוכרים בחברה הכללית ודברים שונים, החרדים זכו למספר דברים מצומצם, כגון הפעלת טרמפולינות.

בעקבות כך, פנה אחד מתושבי העיר החרדים אל יו"ר הוועדה הקרואה, בועז יוסף, לשאול על פשר העניין. את דבריו פותח הפונה, החפץ בעילום שמו, בפרגון על פעילות שביצע בעיר, ואז תוהה מדוע החרדים הופלו לרעה מול החילונים במספר הפעילויות שנעשו בעיר במהלך חול המועד פסח. "זרקו לנו כמה עצמות, זו בדיחה עצובה. מגיע לנו לא פחות מהציבור הכללי, אנחנו לא שונים", ציין הפונה.

בתגובה, יו"ר הוועדה הקרואה, שמונה לתפקיד לפני כשנה וחצי אחרי שרון קובי לא זכה לתמיכת מועצת העיר, תקף את הפונה, תושב העיר, כזכור: "אתם מוזמנים לכל האירועים. אם אתם רוצים שנפסיק את פעילות הטרמפולינות כי זה לא מתאים לכם – אז רק תודיעו", כתב בבוטות. "זאת פעילות לילדים והם נהנים".

יו"ר הוועדה הקרואה, בועז יוסף (צילום: דוברות משרד הפנים)

משיחות עם מקורבים ליו"ר הוועדה הם טוענים כי נעשו שני אירועים גדולים למען הציבור החרדי בקרבת קברו של הרמב"ם בעיר, וכן הפעלה שנעשתה ביער שוויץ, בקשר לסיפור יציאת מצרים.

מעיריית טבריה נמסר: "קידמנו, ואנו מקדמים בברכה, את מאות אלפי המבקרים שפקדו את העיר טבריה בימי חול המועד. אנו רגישים לכלל האוכלוסייה בטבריה ולאלה המבקרים בה. זו הסיבה שבמסגרת אירועי חול המועד הרבים והמגוונים, נטלו חלק כל האוכלוסיות ובהן גם אנשי וילדי המגזר החרדי על כל פלגיו. אנו שמחים שכולם, ללא יוצא מן הכלל, נטלו חלק בפעילויות ובמופעים הרבים במוקדים השונים ברחבי העיר - פעילויות שלא מעט מהן, היו בעלות תוכן מיוחד שנבנה עבור הציבור הדתי. היה מרגש לראות את האחדות שבקהל, השילוב בין חרדים, דתיים וחילוניים שנהנו מהמופעים שהתאימו לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר