בעצורים - אם לארבעה

שב"כ סיכל פיגוע שתכננו פעילי 'הג'יהאד האיסלמי' מג'נין

שירות הביטחון הכללי סיכל ניסיון של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה להקים תשתית טרור באיו"ש על מנת לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראלים; שבעה נעצרו, בהם אם לארבעה ילדים; כל הפרטים (בארץ)

מתאמנים על פיצוץ מטען (צילום: תקשורת שב"כ)

הותר לפרסום: בחודשים האחרונים שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל נסיון של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה להקים תשתית טרור באיו"ש על מנת לבצע פיגועים ביעדים ישראלים.

במסגרת הפרשיה, נעצרו על ידי שב"כ וצה"ל מספר פלסטינים תושבי ג'נין והכפרים הסובבים אשר גויסו ע"י גורמי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לפעילות צבאית.

בחקירותיהם בשב"כ עלה כי הם גויסו ברשתות החברתיות ע"י אחמד נביל אחמד ג'ודה - תושב רפיח ברצועת עזה, פעיל צבאי של הג'יהאד האסלאמי העוסק באיתור וגיוס של צעירים בשטח.

בין העצורים בולטת יאסמין שעבאן, כבת 40, תושבת הכפר ג'למה הסמוך לג'נין, אם לארבעה ילדים, פעילת גא"פ שריצתה בעבר עונש מאסר על רקע מעורבות בתכנון פיגוע התאבדות בהכוונת הרצועה.

החשודים שנעצרו (צילום: תקשורת שב"כ)

מהחקירה עלה כי שעבאן פעלה לתווך בין אחמד ג'ודה, תושב רצועת עזה, לבין חברי החוליות באיו"ש וסייעה להם בהעברות כספים, אמל"ח ותחמושת. מעצרה של יאסמין וחקירתה היוו גורם מפתח בפענוח הפרשייה.

המידע שעלה בחקירה הוביל לזיהוי של התשתית המאכוונת ברצועת עזה. בחקירה עלה מתווה הכוונת תשתית הטרור מהרצועה, לפיו, בין היתר, פעל אחמד ג'ודה מטעמו של גהאד שאקר דיאב גנאם, תושב רפיח, בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

החקירה הובילה למעצרם של כשבעה מגויסים מאיו"ש. אחד מחברי החוליות באיו"ש הוא מחמד יאסין, תושב הכפר דיר אבו דעיף הסמוך לג'נין. מהחקירה עלה כי גייס תחתיו מספר אנשים נוספים מכפרו, שנעצרו גם הם. יאסין וחברי חולייתו קיבלו חומרי הדרכה מרצועת עזה וייצרו מטען חבלה איכותי דמוי רקטה שעימו תכננו לבצע פיגוע למול חקלאים באיזור.

ביום 20.4.22 הוגש כנגד השניים, בבית המשפט הצבאי בשומרון, כתב אישום המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות. בנוסף הוגשו לאחרונה כתבי אישום כנגד 4 חברי חוליה נוספים.

ניסוי הכנת מטען (צילום: תקשורת שב"כ)

בשב"כ ציינו כי "מדובר בסיכול חוליית טרור שפעלה באכוונה ישירה של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לטובת קידום פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות.

"בשנים האחרונות מזוהים צירי אכוונה בלתי פוסקים של כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה, המנצלים פלסטיניים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור. מדובר בפעילות שיטתית ורחבה שמניעים הארגונים ובהם ארגון הג'האד האסלאמי כדי לערער את היציבות בכלל האיזור.

"שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך בפעילות הנחושה לאתר ולסכל כל פעילות טרור אשר מטרתה לפגוע בביטחון אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר