סלמונלה בשוקולד

הריקול הענק של שטראוס שיעלה לה מיליונים

יצרנית השוקולד הגדולה בישראל, חברת 'שטראוס', אוספת את כל מוצרי השוקולד שייצרה בחודשיים האחרונים, בגלל הסלמונלה, וזה יעלה לה מיליונים; בפנים: הרשימה המעודכנת (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בניסן תשפ"ב | 25.04.22
המוצרים שבריקול (צילום: שטראוס)

יצרנית השוקולד הגדולה בישראל, חברת 'שטראוס', החליטה לאסוף את כל מוצרי השוקולד שייצרה בחודשיים האחרונים, וזאת לאחר שבבדיקה שגרתית שנערכה במפעל השוקולד של עילית, התגלו מספר דגימות של סלמונלה בקו הייצור, בו יש חומר גלם לייצור מוצרי שוקולד.

מדובר בריקול הגדול בתולדות המדינה, שיעלה לחברה - השנייה בגודלה בישראל, עשרות מיליוני שקלים, שכן מלבד האיסוף היזום של כלל מוצרי השוקולד של החברה מהחנויות, החברה תשמיד גם את כל הסחורה שקיימת במפעל ועדיין לא יצאה לשיווק.

(צילום: יח"צ שטראוס)

בנוסף, קווי הייצור של החברה ייעצרו לימים הקרובים - עד שינוקו באופן יסודי מהחיידק, כאשר גם הניקוי עשוי לעלות לחברה לא מעט כסף. זאת לצד פיצויים ללקוחות שרכשו את המוצרים החשודים כנגועים.

בתוך כך, מאז ההודעה של החברה לבורסת ת"א על הריקול, בשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 14:00 בצהריים, מניית שטראוס צנחה בכ-2.85%.

יצוין כי החברה החלה לקבל אינדיקציות לזיהום אפשרי בקו הייצור כבר בסוף השבוע ושלחה דגימות למעבדות. אתמול, התקבלה האינדיקציה לזיהום חיידקי מסוג סלמונלה, אך רק הבוקר החברה יצאה בהודעה לצרכנים. בחברה טענו כי לאחר קבלת הממצאים אתמול, נערכה בדיקה לאיתור מוקד הבעיה והמוצרים שהושפעו ממנו.

מירב קריסטל דיווחה היום באתר ynet כי 'שטראוס גרופ', חברת האם של 'שטראוס ישראל', סיכמה את שנת 2021 עם הכנסות של 8.75 מיליארד שקל, עלייה של 7.4% משנת 2020, זאת כאשר במהלך השנה היא נחקרה ברשות התחרות על כוונתה להעלות מחירים.

עוד היא דיווחה כי לפי נתוני סטורנקסט, 'שטראוס עלית' היא חברת השוקולד הגדולה בישראל עם כ-39.6% נתח שוק כספי מצטבר בשנת 2022, בקטגוריית השוקולד שמגלגלת כ-1.4 מיליארד שקל בשנה.

בהודעת החברה הבוקר נאמר כי "שטראוס מבקשת לעדכן כי בבדיקות שגרתיות שנערכו במפעל השוקולד של עלית התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים. שירות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד המסומנים בתאריך "עדיף להשתמש לפני" לפי הפירוט בטבלה המעודכנת:

"החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו", נמסר משטראוס. "שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה".

עוד נמסר כי "החברה מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים. באנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכלוסיות רגישות החיידק עלול לגרום למחלה קשה. חברת שטראוס מתנצלת בפני ציבור לקוחותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר