יוקר המחייה 2022

בתחילת החודש הקרוב: הדלק שוב יתייקר

כפי שהורגלנו כבר בחודשים האחרונים, בלילה שבין מוצ"ש ליום ראשון, מחיר הדלק יעלה שוב - ויחצה את רף השבעה שקלים לליטר דלק • לפני שבועיים הופחת מס הבלו (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
העלייה במחירי הדלק (צילום: Jamal Awad/Flash90)

למרות ההבטחות של שר האוצר ליברמן על הוזלה במחירי הדלק, גם בתחילת החודש הלועזי הקרוב, מחיר הדלק יאמיר ויחצה את רף השבעה שקלים לליטר.

מחיר הדלק אמור לעלות ב-12 אגורות לליטר, כאשר חלק מהעלייה נרשמה בשל עליית מס הבלו ב-6 אגורות. המחיר הסופי יקבע ויימסר על ידי משרד האנרגיה במהלך היום לאחר שיסתיימו החישובים.

ההתייקרות הנוכחית תשלים עלייה של יותר משקל אחד במחיר הדלק מתחילת שנת 2022, אז עמד מחיר הדלק על 6.37 שקלים, וכמעט 17%.

כזכור, לפני כשבועיים ירד מס הבלו הדלק, ובכך מחירי הדלק הוזלו בחצי שקל, זאת אחרי שנה וחצי של עליית מחירים. הסרת המס תהיה בתקוף לשלושת החודשים הקרובים, אחריהם תבחן מחדש האפשרות להמשיך עם הורדת המס. הדבר יהיה תלוי במחירי הנפט בעולם.

בבקשת שר האוצר, שהוגשה לוועדת הכספים מצוין כי המשק הישראלי התאושש במהירות גדולה ממשבר הקורונה, וכי ההתאוששות מלווה בשיעור צמיחה גבוה, ועל רקע כך מוצע להפחית את ההפרשה לקרן, כך שתממן את הפחתת ההכנסות הכרוכה בהפחתת מחירי הדלקים בישראל.

באוצר ציינו כי ההפחתה היא לחודשיים בסולר ושלושה חודשים וחצי בבנזין, מתוך הנחה שהבנזין נוגע יותר לציבור הרחב. כך צוין כי התחשיב הינו שההנחה תגלם כ-550 מיליון ש"ח בבנזין, כ-170 מיליון ש"ח בסולר, פלוס מע"מ והוצאות נלוות קטנות נוספות. בנוסף צוין כי הנתונים יבחנו בהמשך, וככל שמחירי הדלקים יהיו עדיין גבוהים, ייתכן שתובא הפחתה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר