המומחים מסבירים

הסיבה להפסד הרוסי במלחמה באוקראינה

ככל שחולף הזמן רוסיה מגלה שהיא לא מצליחה לנצח את המלחמה באוקראינה • המומחים מסבירים שהיוהרה ומבנה הטנקים גורמים למתים • כך נפגעים הטנקים הרוסיים (בעולם)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הצריח יכול לעוף לגובה שתי קומות. טנק רוסי שנפגע (צילום: שאטרסטוק)

המחזה הבא נפוץ ברחבי אוקראינה: עשרות טנקים רוסיים נמצאים בדרכים הרוסים כמעט עד היסוד. על פי הערכות שר ההגנה הבריטי בן וואלאס, לא פחות מ-580 טנקים רוסיים הושמדו עד כה בלחימה, דבר המוביל לשאלה מה גורם לכישלון כל כך גדול לצבא שנחשב לכל כך חזק.

מומחים מסבירים את הכישלונות הגדולים של צבא רוסיה. החל מכישלונות טכניים וכלה בכישלונות טקטיים ומיהירות יתר.

כך לדוגמה, בין הכישלונות הטכניים ניתן יהיה למצוא כי בניגוד לטנקים מערביים מודרניים, בטנקים רוסיים רבים נמצאים הפגזים בתאים הממוקמים בתוך הצריח עצמו, שם ממוקמים גם הלוחמים. ברגע שטיל פוגע בצריח – כל הטנק עולה באש בשניות.

לטענת המומחים, פיצוץ שכזה יכול לפעמים לגרום לצריח לעוף לגובה של למעלה משתי קומות.

בריאיון ל-CNN אמר סם בנדט, יועץ בתוכנית ללימודים רוסיים במרכז לביטחון האמריקני החדש: "מה שאנו רואים מהשריון הרוסי זה לא פחות מכשל בפיתוח ובייצור של הטנקים. כל פגיעה מוצלחת מציתה את התחמושת במהירות וגורמת לפיצוץ אדיר, והצריח פשוט מתנתק ועף".

"אם אתה לא מצליח להימלט מהטנק בשנייה הראשונה – אתה אבוד", אומר ניקולאס דרומונד, לשעבר קצין בצבא הבריטי ואנליסט צבאי בכיר.

ברור איפה כי כל פגיעה כזו מביאה לפגיעות גדולות לצבא הרוסי.

עוד שיטת פעולה שגרמה נזק רב לרוסים היא היוהרה שלהם. הם היו בטחים כי לא תהיינה התנגדות כל כך גדולה מצד האוקראינים ולכן הם נכנסו בכוחות גדולים לאחוזי לחימה. דבר זה חשף אותם והאוקראינים הפציצו אותם, לא פעם, מכל עבר וגרמו לאבדות גדולות.

כמו כן הרוסים לחמו בשטחים בנויים רבים, דבר שהביא את הטנקים הרוסיים לחשיפה גבוהה במיוחד אך עם יכולת תמרון נמוכה, כך שמשגרי הנ"ט האוקראינים יכלו לפגוע בהם כמעט מכל מקום.

ובגלל שכאמור הרוסים חשבו לכתחילה שהם יכבשו את אוקראינה תוך זמן קצר, הם לא הביאו כלים טכניים לתיקון טנקים, דבר שמעכב אותם יותר לנצח את המלחמה הזאת.

ולנו לא נותר לראות מה ילד יום במלחמה העקובה מדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר