בחרסון מסרבים לבצע

פוטין מחייב את תושבי חרסון הכבושה להשתמש רק ברובל

שבועות אחרי כיבוש חרסון, ברוסיה החליטו לחייב את תושבי העיר להשתמש אך ורק במטבע הרוסי - רובל. בחרסון הודיעו כי יילחמו בהחלטה. ראש העיר המודח: "נשתמש רק במטבע הריבנה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יותר מחודשיים של מלחמה באוקראינה, וברוסיה מנסים היום (ראשון) שוב לכפות שימוש במטבע הרוסי רובל בעיר חרסון שכבשו מידי האוקראינים.

ראש עיריית חרסון שהודח על ידי הרוסים, איגור קולכאייב הודיע כי הוא ותושבי עירו מתנגדים להחלטה. עוד אמר כי "הבנקים בחרסון מחזיקים במטבעות אוקראינים וכך יימשך". עוד אמר: "נשתמש רק במטבע הריבנה (המטבע האוקראיני צ"ב)".

מוקדם יותר ביקרה בבירת אוקראינה ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי. ביקורה של פלוסי מגיע כשבוע לאחר ביקורם של הבכירים האמריקאים מזכיר ההגנה לויד אוסטין ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן.

במהלך נאום לילי אמר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כי מאז יצא נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, למלחמה נגד אוקראינה - למעלה מ-23,000 חיילים רוסים נהרגו בקרב. כמו כן לדבריו, למעלה מ-1,000 טנקים וכ-200 מטוסים רוסים הושמדו.

לדבריו, למעלה מ-2,500 משוריינים וכלי רכב צבאיים של רוסיה הושמדו במהלך המלחמה. עם זאת זלנסקי הדגיש כי לצבא רוסיה יש מספיק ציוד צבאי כדי להמשיך את הלחימה נגד אוקראינה. צהנשיא זלנסקי הוסיף: "הכובשים עדיין לא מזהים את הכישלון הברור של הפעולות שלהם על אדמתנו".

כמו כן, הלילה שוחח זלנסקי עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שאמר לו: "צרפת תחזק את תמיכתה הצבאית וההומניטרית באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר