רפורמת הסלולר הכשר

הארגון מאיים על השר הנדל: תבטל או שנעתור לבג"ץ

עורכי הדין שעתרו לבג"ץ, נגד גזירת המעונות של ליברמן, שלחו הערב מכתב מאיים לשר התקשורת, בו הם דורשים לבטל את הרפורמה, שלטענתם, תפגע בשוק החופשי ובזכותם של החרדים לתייג את עצמם (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השר יועז הנדל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מוקדם יותר היום (ראשון), הכריז שר התקשורת יועז הנדל, כי קיבל החלטה להוציא אל הפועל את רפורמת הסלולר החרדית שתיכנס לתוקף בתוך שלושה חודשים.

בעקבות הכרזתו של השר, שכולל האפשרות לניוד מספרים כשרים ולמעשה ביטול דה פקטו של המשמעות ב'קומות הכשרות', שלח הערב עו"ד זלמן בלאק לשר התקשורת מכתב מיצוי הליכים בשם ארגון 'אמת ליעקב' - בטרם תוגש עתירה לבג"ץ.

במכתבם מציינים הפונים כי הם נדהמו לשמוע על הפגיעה החמורה בשוק החופשי כתוצאה מהחלטת השר, הכופה על חברות הסלולר להימנע מהקצאת קומות כשרות שיתאימו לדרישותיו ולרצונו של מגזר שלם, זאת בזמן שאין כל מניעה ממי שחפץ בכך לרכוש קו שאינו בקומות הכשרות. בפרט כאשר מדובר בהחלטה שחלה למפרע על מי שכבר רכש סלולר בהתאם לרצונו להיות משויך לקומה כשרה וימצא את עצמו בקומה חסרת משמעות.

עוד נטען, כי שייכות לקומה הכשרה מהווה מעין אפשרות לתיוג עצמי, ממש כמו רכישת רכב של חברה מסוימת, והיא מסייעת לציבור החרדי ללכידותו הפנימית ולהשגחה חינוכית במוסדות. הפונים מציינים כי "כפי שלא יעלה על הדעת ששר התחבורה יאסור על יצרני רכבים להציב את סמלי הרכבים שהם מייצרים... גם בנוגע לשירותי הקו הכשר הציבור החרדי רואה בשימוש בשירות הקו הכשר דבר חיובי המאפשר לו לעשות שימוש באמצעי תקשורת בדרך המתאימה לאורחות חייו ובהתאם הוא מעוניין לתייג את עצמו".

בסיום מכתבם מציינים הפונים כי ככל והשר לא ייענה לבקשה, הם מתכוונים לפנות לערכאה המוסמכת כדי לקבל סעד ראוי. עותק מהמכתב נשלח גם ליועמ"ש.

יצוין, עו"ד בלאק, היה זה שעתר לבג"ץ גם בסוגיית קיצוץ הסבסוד במעונות לילדי אברכים ורשם ניצחון כפול: בתחילה בעצם דחיית הקיצוץ לשנת התשפ"ג, ולאחר מכן בהודעת המדינה כי הקיצוץ יידחה בשנה נוספת.

כזכור, לדברי הנדל: "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכח מהעסקנים - לצרכנים. החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות.

"עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים. איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו מתקנים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי. מהיום הבחירה תהיה בידי הצרכנים – כל אדם יוכל לבחור את חברת הסלולר, את סוג החבילה ואת סוג המכשיר שבו ישתמש".

הנדל הדגיש: "מי שיחפוץ בכך יוכל להישאר בחברת הסלולר שבה הוא מנוי כיום במסלול שירות ״קו כשר״, לו ולילדיו, הכולל חסימה של שירותים ויישומים במכשיר הטלפון וללא נגישות לאינטרנט, וכן יוכל לנייד את מספר הטלפון שלו לשירות "קו כשר" בחברת סלולר אחרת. ומי שיחפוץ בכך יוכל לנייד את המספר שלו משירות "קו כשר" לכל תכנית אחרת שמציעה חברת הסלולר שלו, או שמציעות חברות סלולר אחרות. במדינת ישראל, ראוי שיהיה דין אחד ותנאים שווים בכל מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר