"מזכרת מעליבה"

עוד משפחות שכול משיבות את השי שקיבלו

מחאה: ארבע ממשפחות השכול בחרו להשיב את השי שקיבלו ממשרד הביטחון לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, בטענה שמדובר במזכרת שפוגעת בהם בשל הסמלים שעליה (בארץ)

המזכרת מעוררת הסערה (צילום: ללא קרדיט)

ארבע ממשפחות השכול בחרו להחזיר במחאה את השי שקיבלו ממשרד הביטחון לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל. מדובר בשעון המעוטר בסמלי יונה, החמסה, השלום ועיר "שלוש הדתות". על פי המכתבים ששלחו, משפחות נוספות מתעתדות להשיב את השי בחזרה.

בין המשפחות השכולות, משפחתו רועי קליין הי"ד, קצין צה"ל שנהרג בקרב בינת ג'בייל במלחמת לבנון השנייה, לאחר שזינק בגבורה על רימון יד כדי להציל את חיי חייליו. המשפחה שלחה מכתב לשר הביטחון בו הביעה את אכזבתה מהמסר שהשי מעביר. גם משפחתו של עמנואל מורנו הי"ד, השיבה את השי במחאה.

גם דוד גלמן, אביו של רס"ן אליאב גלמן הי"ד שנרצח בפיגוע בגוש עציון, ויהודה ואסתר עמיחי, הוריהם של אחיקם עמיחי הי"ד שנרצח בפיגוע בנחל תלם, פנו במכתבים לשר הביטחון בני גנץ ואמרו כי הם מחזירים את המתנה למשרד הביטחון בשל המסר הבעייתי שלטענתם השי מביא.

"ישנם שנים שאכן המזכרת המכובדת וראויה להיות מוצגת בכל סלון, כדוגמת ספר שירים על אהבת הארץ, וישנם שנים שאנחנו שואלים את עצמינו על מה משרדך מוציא את כספי מיסינו. אלא שהשנה הגדלתם לעשות – לא רק שהמזכרת אינה ראויה חזותית, אלא שהיא בעיקר חוטאת למטרת המעשה. אתה שר הביטחון ולא שר השלום. התפיסה העקומה שרדיפה אחר שלום תביא שלום גרמה לנו לאבד את מיטב בנינו", כתב גלמן השכול.

"כנראה שבשנים האחרונות איבדנו את היכולת של הגדרת מהו אויב. חלק בעם, בהשפעת פוליטיקאים זולים, מזהים כאויב איזשהו נער על גבעות השומרון עם כיפה וזוג פיאות, למשל השר הביטחון פנים. ואילו 'מפגע' שדוקר או יורה על אזרחינו מזוהה כאספסוף ש'לא ברור אם המניע היה עוין'" הוסיף. "הגיע הזמן להגדיר כל ערבי כאויב פוטנציאלי. זה רק עניין של זמן מתי המחבל החבוי בתוכו יקפוץ החוצה".

"הגיע הזמן לשנות את תפיסת השלום בתפיסת הביטחון בכל מקום – ולכן אני מחזיר את המזכרת המעליבה הזו למשרדכם. כאשר תצליחו להביא לעם ישראל ביטחון בארצו אשמח לקבל את המזכרת חזרה", סיים גלמן.

בני משפחת עמיחי כתבו: " המתנה גרמה לנו לעוגמת נפש רבה. הדבר האחרון שהיינו רוצים לראות מולנו יום יום זה את הסמלים הדתיים שמכוחם באו רוצחיו של בנינו, שבשמם יצאו להרוג יהודי כי הוא יהודי. לא עניין אותם המילה שלום, ולא מעניין אותנו לחיות איתנו כאן בארץ ישראל ולקבל אותנו כמי שהארץ שייכת לו".

"דווקא אתם, בשעה קשה זו לפני יום הזיכרון, מעמידים מולנו את מראה המסגד? את סמלי הירח? זה הזמן להטיף לנו "שלום"?" הוסיפו ותקפו. "היינו מצפים מכם לחזק את המשפחות במזכרת שמחזקת את החיבור שלנו לארץ ישראל – הארץ שהבן שלנו נפל בשביליה. אתם יכולים להעביר את התשורה לרוצח בננו המסתובב חופשי ברחבי הרשות הפלסטינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר