השוואת זלנסקי להיטלר

השגריר הרוסי ננזף; בעולם מגנים: "אבסורד"

אחרי ששר החוץ הרוסי לברוב התראיין אמש לטלוויזיה איטליקית בה השווה בין היטלר לנשיא אוקראינה היהודי, זימנה ישראל את השגריר הרוסי לשיחה לצד גינוי עולמי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
"אמירה אבסורדית"; שר החוץ הרוסי לברוב (צילום: Shutterstock)

אחרי הריאיון אתמול של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לכלי תקשורת איטלקי בו השווה בין נשיא אוקראינה היהודי להיטלר, ברחבי העולם מגנים ובישראל זימנו את השגריר הרוסי בישראל לשיחת נזיפה לצד דרישת התנצלות רשמית מרוסיה.

במהלך ריאיון שהעניק אתמול לברוב לרשת טלוויזיה איטלקית נשאל לברוב איך הוא יכול לטעון כי את אוקראינה מנהיגים נאצים, הרי נשיא אוקראינה יהודי. במענה לשאלה אמר לברוב: "גם להיטלר היה דם יהודי".

במשרד החוץ מסרו לאחר שיחת הנזיפה עם השגריר הרוסי כי "הבהרנו לשגריר הרוסי את עמדתנו". מוקדם יותר היום גינה לפיד את הדברים ואמר כי "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות."

גם ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את הדברים ואמר כי הוא "רואה בחומרה את התבטאותו, דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו נגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל."

"כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".

שר החוץ האוקראיני קולובה גינה גם הוא דבריו של עמיתו הרוסי ואמר כי "לברוב לא יכול היה שלא להסתיר את האנטישמיות השורשית של האליטות הרוסיות. דבריו הנתעבים פוגעים בנשיא זלנסקי, אוקראינה, ישראל והעם היהודי. באופן רחב יותר, הם מוכיחים שרוסיה של היום מלאה בשנאה כלפי עמים אחרים."

גם יועצו הבכיר והקרוב של נשיא אוקראינה זלנסקי גינה את דברי לברוב ואמר כי "רוסיה מנסה לשכתב את ההיסטוריה רק כדי להצדיק את המתקפה שלה על אוקראינה".

דובר ממשלת גרמניה אמר הערב כי ההשוואה של לברוב בין אדולף היטלר לנשיא היהודי זלנסקי היא "אבסורדית לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר