פוטין קרא: "שלא יצא זבוב"

'חודשיים של חושך': חולצה אחרי חודשים במפעל במריופול

מפעל הפלדה במריופול מוקף שבועות ע"י חיילים רוסים. במפעל מתבצרים מאות אזרחים וחיילים וזהו המעוז האחרון שלא נכבש. אזרחית שחולצה מספרת על המצב; זלנסקי פועל לחלץ נוספים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מריופול, ארכיון (צילום: Shutterstock)

אחרי שבועות של מצור על מפעל הפלדה בעיר מריופל בו מתבצרים מאות חיילים ואזרחים אוקראינים אמש (ראשון) בוצע הפינוי הראשון של אזרחים מהמקום בהתערבות מזכ"ל האו"ם גוטרש.

בתחילה פוטין סירב בתקוף ליציאת מתבצרים מהמקום, וקרא לייבש את החיילים ואזרחים עד לכניעה: "שלא ייצא משם זבוב" הורה פוטין לשר ההגנה הרוסי שוויגו.

כעת, אחת מתוך כמאה אזרחים שפונו מהמפעל לשטח שנמצא בשליטה אוקראינית, מספרת לרשת CNN על המצב במפעל שהפך לבונקר ענק.

"בהתחלה ניסיתי להימלט מהעיר" סיפרה. "אבל אז החלו הפגזות על המסדרונות ההומניטריים וזה היה פשוט מסוכן מדי לצאת מהעיר".

עוד אמרה כי לאחר שהבינה כי לא תוכל לברוח מהעיר, חיפשה מקום מסתור והגיעה למפעל הפלדה שבנוי כמעין מבוך של בונקרים, מה שגם הביא להחלטה הרוסית לעשות מצור סביב המפעל ולא לפרוץ לתוכו "זה מסוכן מדי" אמרו ברוסיה.

בהמשך אמרה לכתבת CNN בהתרגשות האזרחית האוקראינית שסירבה להזדהות: "כשהייתי באוטובוס החילוץ אמרתי לבעלי: זהו? נגמרו החודשיים של החושך? לא צריך להשתמש בפנס לכל דבר?"

בהמשך סיפרה כי "אפילו לא יכולנו ללכת לשירותים והיינו צריכים למצוא פתרונות אחרים. במשך יותר מחודשיים לא ראיתי את אור השמש".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב לחילוץ ואמר כי "סוף סוף הצלחנו לשחרר אזרחים מהמפעל אזובסטל אחרי הרבה שבועות של משא ומתן. לא היה ולו יום אחד שלא ניסינו למצוא פתרון לשמירת שלומם של אנשינו".

יחד עם זאת עדיין באוקראינה מנסים לפעול לחץ את שאר האזרחים והחיילים שלכודים בתוך מפעל הפלדה הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר