איכות חיים

מחקר: שינה מעל 7 שעות הופכת את חייכם לטובים יותר

אנחנו מכירים אתכם: אתם הולכים לישון - אבל תמיד מוצאים איזושהי תעסוקה שמושכת אתכם עד לשעת לילה מאוחרת מאוד. מחקר חדש טוען כי שווה לכם לישון הרבה יותר (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
כריות שינה (צילום: shutterstock)

לישון זה כיף? תלוי מתי. אם אתם בדרך למיטה, ובמקרה לא חזרתם היום מטיול מעייף ומתיש, כנראה שתתייחסו אל השינה כאל מטלה שצריכה להתבצע. אולם כשהשעון המעורר מצלצל ומעיר אתכם מחלום מרתק לעוד יום אפרורי - כנראה שתתייחסו אל השינה כאל פסגת השאיפות שמותר לבן אנוש לייחל אליה.

גם אם אתם לא מחובבי השינה המושבעים - מחקר חדש שביצעו חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' שבבריטניה, ומאוניברסיטת פודן שבשנגחאי, מלמד על כמות השינה שכדאי לכם לישון בכל לילה.

במהלך המחקר, לקחו החוקרים נתונים שנאספו מ-498,277 משתתפים בני 38 עד 73, כשל-40 אלף מתוכם בוצעו בדיקות הדמיה מוחית ואף נאספו נתונים נוספים (הנתונים נאספו ממאגר UK BioBank - מאגר שאסף מידע רפואי מחקר מכחצי מיליון אזרחים בריטיים).

מתוצאות המחקר שפורסמו במגזין היוקרתי Nature Aging, עולה כי המשתתפים שישנו מעל 7 שעות - זכו לבריאות נפשית טובה יותר, ואף ביצועיהם הקוגניטיביים היו טובים בהרבה.

החוקרים גילו גם פערים פיזיים בנפח של אזורים במוח שקשורים לזיכרון, וכן באזורים שקשורים לפעילות של עיבוד המידע שנכנס לנו למח.

המחקר החדש מתווסף למחקרים קודמים שכבר ציינו את הקשר שבין איכות השינה לזיכרון. מעניין לציין כי במחקרים שנעשו בעבר, עלה כי את הדבר האחרון שאותו תלמדו לפני שתלכו לישון - המח יאכסן בצורה הטובה ביותר.

אז אם אתם לומדים למבחן וחשוב לכם לזכור את החומר - רוצו לישון!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר