מציאות גרסת רוסיה

פוטין צפוי להכריז רשמית על 'מלחמה' נגד אוקראינה

על פי הערכות במערב, הנשיא הרוסי פוטין צפוי להכריז במהלך מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית כי רוסיה פותחת במלחמה נגד אוקראינה • רוסיה כעת מכירה במלחמה רק כ"מבצע מיוחד" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

על פי הערכות מערביות, נשיא רוסיה פוטין מנסה להגביר את המורל הרוסי במלחמה באוקראינה, ולכן במהלך מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית שייערך ביום שני הקרוב, יכריז הנשיא הרוסי על מלחמה רשמית נגד אוקראינה.

נכון להיום, ברוסיה לא מכירים בפלישה לאוקראינה וטוענים כי מדובר רק ב'מבצע מיוחד'. על פי חוק שנחקק בדומה (הפרלמנט הרוסי) הוחלט כי מי שיכנה את המלחמה באוקראינה כפלישה או אפילו כמלחמה צפוי לעונש מאסר של עד 15 שנים, זאת בשל הפרת חוק ה'פייק ניוז' שנחקק ברוסיה.

במהלך ההפגנות נגד פוטין ברוסיה, ונגד הפלישה הרוסית, נעצרו אלפי בני אדם על פי רוב ההערכות של הנוכחים במקום.

בזה אחר זה נעצרו המפגינים על ידי משטרת רוסיה. אלכסיי נבלני, ששרד ניסיון הרעלה לפני מספר שנים וכיום יושב בכלא הרוסי קרא לצאת ולהפגין. "נציף להם את בתי הכלא אם זה מה שיעזור למנוע מלחמה" טען.

בהמשך היום צפויראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לשדר נאום שהקליט לפרלמנט האוקראיני. מדובר בנאום ראשון של מנהיג בפני הפרלמנט האוקראיני מאז הפלישה לפני למעלה מחודשיים.

בבית ראש הממשלה הבריטי הדליפו לתקשורת קטעי מנאומו של ג'ונסון בו צפוי לומר כי "זו השעה הטובה ביותר של אוקראינה, פרק אפי בסיפור הלאומי שלכם שייזכר ויסופר לדורות הבאים של אוקראינה".

במהלך נאומו צפוי ראש ממשלת בריטניה להכריז על סיוע צבאי נוסף לצבא אוקראינה בסך 300 מיליון פאונד (1.2 מיליארדי שקלים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר