בלארוס תצטרף?

חשש לגורל המסתתרים במפעל הפלדה - תוכרז מלחמה?

אחרי חילוצם של כ-100 אזרחים ממפעל הפלדה במריופול, באוקראינה חוששים לגורל חיילים ואזרחים שנותרו במבנה. בקייב טוענים: "נותק הקשר" • חששגדול במערב: בלארוס תצרף למלחמה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מפעל הפלדה (צילום: קיריל ג'וזי, צבא אוקראינה)

אחרי שאתמול דווח על לפחות 10 בני אדם שנהרגו כתוצאה מהפגזה רוסית על מפעל הפלדה במריופול בו מתבצרים מאות אזרחים וחיילים אוקראינים, בצבא אוקראינה מדווחים כי חודשו המתקפות על מפעל הפלדה, ובמהלכן נותק הקשר עם השוהים במבנה.

באוקראינה אומרים כי רוסיה פועלת לנקות את ההריסות מאיזור התיאטרון שהופגז על ידי הרוסים כבתוכו הסתתרו מאות אזרחים. הסיבה לניקיון לדברי האוקראינים, הכנה רוסית למצעד ניצחון רוסי במריופול.

בתוך כך, בצל הדיווחים אתמול במערב על האפשרות שנשיא רוסיה פוטין יכריז מלחמה נגד אוקראינה במהלך מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית, ברוסיה מגיבים לדיווחים.

דובר הקרמלין דימטרי פסקוב אמר כי הסיכוי שרוסיה תכריז ב-9 במאי (במהלך מצעד הניצחון ביום שני) מלחמה נגד אוקראינה הוא אפסי.

כזכור, אתמול דווח כי על פי הערכות מערביות, נשיא רוסיה פוטין מנסה להגביר את המורל הרוסי במלחמה באוקראינה, ולכן במהלך מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית שייערך ביום שני הקרוב, יכריז הנשיא הרוסי על מלחמה רשמית נגד אוקראינה.

נכון להיום, ברוסיה לא מכירים בפלישה לאוקראינה וטוענים כי מדובר רק ב'מבצע מיוחד'. על פי חוק שנחקק בדומה (הפרלמנט הרוסי. צ"ב) הוחלט כי מי שיכנה את המלחמה באוקראינה כפלישה או אפילו כמלחמה צפוי לעונש מאסר של עד 15 שנים, זאת בשל הפרת חוק ה'פייק ניוז' שנחקק ברוסיה.

בהונגריה זועמים על אוקראינה לאחר שגורמי מודיעין באוקראינה טענו כי הממשל בהונגריה ידע מראש על כוונות הפלישה של רוסיה ולא עשה דבר.

בהונגריה כינו את ההודעה של הבכירים באוקראינה כ"מקוממת" ואמרו כי מדובר ב"אמירה מקוממת, שקרית ומופרכת".

לצד זאת, צילומי לווין מעידי על אימונים של צבא בלארוס, מה שמגביר את החשש המערבי כי בלארוס תצטרף לרוסיה במלחמה נגד אוקראינה - ולא רק תספק את השטח לפלישה כפי שעשתה מאז הפלישה לפני כחודשיים וחצי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר