"לא הייתי מדמיין"

בבית הנשיא: רה"מ בנט עקץ את גנץ והרצוג

ראש הממשלה, עבורו זהו יום העצמאות הראשון כמנהיג המדינה, התייחס לממשלתו: "למד ורואה שאנשים עם דעות רחוקות מאוד משלי פשוט נפלאים; מחלוקת זו ברכה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ארבעת בכירי המדינה בטקס בבית הנשיא (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

טקסי יום העצמאות ה-74 נפתחו הבוקר (חמישי) בטקס הענקת האותות ל-120 החיילים המצטיינים, ברחבת בית הנשיא בירושלים. השנה, לראשונה זה שנתיים בשל מגיפת הקורונה, הטקס חזר לקדמותו, ובמסגרתו ישבו בבמה הראשית ארבעה מבכירי המדינה: נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי.

כחלק מהטקס, שוחחו ראש הממשלה והנשיא בחופשיות. כשנשאל ראש הממשלה ע"י אחת ממגישות הטקס, העיתונאית דוריה למפל, מה תחושותיו באירוע, אליו הגיע לראשונה כמנהיג המדינה, כ-11 חודשים לאחר השבעת ממשלתו, עם שותפו, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, השיב בנט:

"באלף שנה לא דמיינתי שזה יהיה הרכב הממשלה. אני למד ורואה שאנשים עם דעות מאוד רחוקות משלי פשוט נפלאים ואוהבים את המדינה לא פחות ממני. יש פטריוטיות בשמאל, יש פטריוטיות בימין. תרבות של מחלוקת זו ברכה, השמאל לא פחות פטריוטי מהימין, הימין לא פחות חפץ שלום וזכויות אדם מהשמאל".

כחלק מדבריו זרק ראש הממשלה בנט עקיצה - מחויכת - לשר הביטחון בני גנץ, כאשר ידוע שבין השניים היו ויכוחים רבים במהלך חודשי עבודת הממשלה: "כן, יש קצת ויכוחים, נכון שר הביטחון?".

שר הביטחון גנץ אמר בטקס: "אנחנו לא בודקים מה יש לכל חייל מתחת לכומתה, אם יש כיפה או אין כיפה, מאיפה באת ואיך באת. ככה אנחנו מרגישים את זה וזו חברה נפלאה לשרת אותה כל הזמן".

במהלך השיחה, הודה נשיא המדינה הרצוג לרמטכ"ל כוכבי, עבורו זו השנה האחרונה כמפקד צה"ל, לפני שיפשוט את מדיו, לפני יום העצמאות הבא. ראש הממשלה בנט הגיב בסיום דבריו של הנשיא: "לא, אתה לא מתחיל פה עכשיו במסע פרידות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר