העולם מברך בצל מתיחות מול רוסיה

פוטין לישראל: "היחסים ימשיכו"; ג'ונסון: "תמיד עם ישראל"

בצל המתיחות ההולכת וגוברת בין ירושלים למוסקבה, נשיא רוסיה פוטין בירך את נשיא המדינה הרצוג לרגל יום העצמאות • ג'ונסון: "בריטניה תמיד לצד ישראל" • מקרון: "יכולים לסמוך עליי" (מדיני, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הדס פורוש פלאש 90)

בצל המתיחות הגוברת בין מוסקבה לירושלים בשל התבטאותו האנטישמית של שר החוץ הרוסי לברוב בה השווה בין היטלר לזלנסקי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח איגרת מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג לכבוד יום העצמאות.

באיגרת כתב פוטין: "מוסר את איחוליי הכנים לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל. אני סבור כי היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון. אני מאחל לך בריאות טובה והצלחה רבה, וכן שמחה ושגשוג לכל אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום בירך גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר: "לכבוד הוא לי לשלוח את מיטב האיחולים של העם בארצות הברית ליום ההולדת ה-74 של מדינת ישראל. חברות קרובה ורבת שנים בין ארצותינו החלה ברגע שארצות הברית הייתה למדינה הראשונה בעולם שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, רק 11 דקות אחרי הקמתה."

"ב-74 שנים של קידמה ושותפות השגנו הרבה מאוד יחד, החל משיתוף פעולה במחקר מדעי וטכנולוגי פורץ דרך ועד יצירת קשרים יצירת קשרים אזוריים חדשים שיבטיחו את ביטחונה של ישראל. השותפות חיונית לארצות הברית - ואני סבור שגם לישראל. הקשרים בינינו איתנים, ואני גאה לעמוד לצד ישראל - היום, ותמיד. יום עצמאות שמח".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג׳ונסון ברך את ישראל גם הוא ואמר: "מאחל לישראל ולחבריי יצחק הרצוג ונפתלי בנט חג עצמאות שמח בריטניה תמיד עמדה לצד ישראל וזכותה לחיות כפי שכל אומה צריכה להיות מסוגלת - בשלום, שגשוג וביטחון".

נשיא צרפת עמנואל מקרון שזה עתה נבחר לכהונה נוספת בירך גם הוא ואמר כי "אתם מכירים את החיבור העמוק שלי לישראל, לקרבה בין מדינותינו ישנם שורשים המתחילים בקשרים האנושיים שמחברים בינינו. אתם יכולים לסמוך עלי שאפעל לחזק את זה בכל הרמות, כולל באיחוד האירופי. מאחל לכולכם, ממני ומצרפת כולה, חג עצמאות שמח".

בנוסף בירכו גם נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש ממשלת יפן פומיו קישידה. מודי פתח את דבריו במילה העברית "שלום" והוסיף: "בשם הממשלה והעם בהודו, אני מעביר את איחוליי החמים לכל ידידינו בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר