ההשתלה הצליחה?

אחרי ניתוח: דיוויד בנט מת מווירוס של חזירים

חוקרים מאוניברסיטת מרילנד השתילו בגופו של דיוויד בנט - לב של חזיר. אולם כעת, לאחר כחודשיים מההשתלה, הוא מת. בגופו נמצא ווירוס שפוגע בחזירים שיתכן וגרם למותו (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שטארסטוק)

לפני כחודשיים נרשמה פריצת דרך משמעותית בעולם הרפואה, כשרופאים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד הצליחו להשתיל בגופו של חולה בשם דיוויד בנט לב של חזיר. במהלך הניתוח שארך כשמונה שעות, לקחו המנתחים לב של חזיר, ביצעו בו שינויים גנטיים והנדסו אותו כך שיתאים לגופו של בנט.

הניתוח נחשב להצלחה מרשימה ביותר, והעובדה שגופו של בנט לא דחה את ההשתלה הפתיעה את הרופאים לטובה, מכיוון שהשתלה שמחזיקה מעל חודש ימים נחשבת להשתלה שהצליחה. למרות זאת, בבדיקות שנערכו לאחר כ-20 יום מהניתוח התגלה בגופו של בנט ווירוס בשם porcine cytomegalovirus - ווירוס שלרוב פוגע בחזירים.

בתחילה חשבו הרופאים שיש טעות בבדיקה, בשל הכמות המזערית שנצפתה בבדיקות, אולם בבדיקות שבוצעו ביום ה-40 לניתוח הראו המדדים עליה משמעותית ברמת הווירוס בגופו של בנט. לאחר חמישה ימים נוספים מצבו של החולה החל להידרדר במהירות, ובעצת רופאיו הוא נטל כמות גבוהה של אנטיביוטיקה ותרופות אנטי ויראליות, אך למרבה הצער ליבו של החולה חדל מלפעום.

החוקרים שביצעו את ההשתלה אומרים כי כעת הם עדיין אינם יכולים לומר שהחולה מת כתוצאה מהמצאות הווירוס בגופו, והם יחקרו את נסיבות המוות ויבצעו מחקר מקיף שאת תוצאותיו הם יפרסמו בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר