נתפס בכסא?

בנט אופטימי: "חייבים לשמור על הממשלה"

ראשי המפלגות והסיעות בקואליציה, נפגשו הערב עם ראש הממשלה בנט, וסיכמו, שיעשו הכל על מנת לשמור על יציבות הממשלה • ח"כ טופורובסקי מונה ליו"ר הקואליציה בפועל (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנט, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ברקע הדמדומים של ממשלת בנט-לפיד, ולקראת פתיחת מושב הקיץ מחר (שני), ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס הערב, את ראשי המפלגות והסיעות

בישיבה דנו ראשי המפלגות והסיעות בפתיחת מושב הקיץ - בצל המשבר הקואליציוני הקשה, ודנו בחוקים שהם רוצים לקדם במהלך המושב הנוגעים ליוקר המחייה, תקציב המדינה, המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית ונושאים נוספים.

בתום הפגישה סוכם, שכל המפלגות יפעלו בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה והקואליציה לטובת אזרחי ישראל.

בנוסף, סוכם, כי ח"כ בועז טופורובסקי יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע - זאת לאחר שכזכור יו"ר הקואליציה הקודמת עידית סילמן, פרשה מהקואליציה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר בתום הכינוס: "יש לנו אחריות לאומית ואנו מחויבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו. זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו. המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו ויחד אנחנו יכולים להצליח".

כנס הקיץ של הכנסת יפתח כשבליבו שאלה מרכזית אחת: האם ממשלת בנט-לפיד תשרוד עד יומו האחרון? מבחינת השחקנים הפוליטיים, בקואליציה ובעיקר באופוזיציה, הנחת העבודה שהיא שהתשובה שלילית ושהממשלה בדמי ימיה. בהנחה, מבוססת, שלא תוקם ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית - אנחנו לקראת מערכת בחירות נוספת, חמישית בשלוש שנים. ניגע במצב הרגיש ממאבקי כוח בין דמויות פוליטיות בכירות:

ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי חברים טובים, זו הייתה הסיבה הראשונה להקמת הממשלה. אבל, בסופו של דבר, כששניהם ייאבקו על תפקיד אחד - היה ברור שהחישובים הפוליטיים יקחו כל אחד למקומו.

אז שימו לב למצב הנוכחי: אילו חבר כנסת נוסף מימינה יפרוש מהקואליציה והכנסת תתפזר, ע"פ ההסכמים הקואליציוניים ראש ממשלת המעבר יהיה יאיר לפיד. בימינו, כשבחירות לא מבטיחות ממשלה ביום שאחרי, זה יכול לקחת מספר חודשים רב מהצפוי.

לכן נפתלי בנט מתחיל לעשות מיני חזרה לגוש הימין, עם התבטאויות חריפות נגד רע"מ ו'דחיקת מנסור עבאס לפינה', כדי שאם ממילא הממשלה קורסת - מי שיפילו אותה יהיו מאזן גנאים ו-וואליד טאהא - ולא שירלי פינטו או ניר אורבך. במצב כזה, יו"ר ימינה ישאר בתפקידו עד שתושבע ממשלה חדשה בישראל.

לפי גורמים פוליטיים, בעקבות הפרשנות המשפטית הזו ראינו את העלייה להר הבית של חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה ביום העצמאות; לכן המסרים התקיפים לרע"מ עוברים בפומביות בישיבת הממשלה ולא בשיחה צדדית. כי אם כבר לפרק - לפחות שהכסא ישאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר