שעה וחצי בהרדמה

הקץ לקוצב הלב? טיפול חדשני מציע חלופה

טיפול חדשני שבוצע היום בבית החולים הירושמי שערי צדק, עשוי לייתר את השימוש בקוצב לב. הטיפול מחזיר את המטופלים לאורח חיים תקין בתוך כשעה וחצי בלבד (בריאות)

פרופ' מיכאל גליקסון במהלך ביצוע הפעולה החדשנית (צילום: דוברות שערי צדק)

טיפול חדשני שבוצע היום לראשונה בבית החולים שערי צדק שבירושלים, עשוי לייתר את השימוש בקוצב לב ולהחזיר את החולים לשגרה בתוך זמן קצר. הטיפול שבוצע היום על ידי מומחי הלב של בית החולים, מוגדר כשימוש באבלציה (Catheter Ablation) ומסייע במניעת התעלפויות על רקע לבבי - בחולי לב הסובלים מהפרעות קצב והתעלפויות חוזרות.

את הפעולות הראשונות ביצע מנהל שירות סינקופה (התעלפות) ד"ר משה רב אחא, יחד עם מנהל מרכז הלב המשולב בשערי צדק פרופ' מיכאל גליקסון, ובליווי של מומחה בעל שם עולמי. שיטת הטיפול החדשה מתבססת על תצפיות מחו"ל, שם בוצעו כבר מספר רב של פרוצדורות כאלו שהדגימו יעלות גבוה במניעת אירועי עלפון חוזרים, והתגלו כהצלחה במניעת ההתעלפויות ובשיפור איכות חייהם של המטופלים.

ד"ר רב אחא שביצע את הפעולות הראשונות אמר בסיום הטיפול כי "הטיפול החדשני מבוסס על פרוצדורה הקרויה 'אבלציה' במסגרתה מזהים את מוקדי העצבים שמשפיעים ישרות על הלב ולאחר מכן צורבים את אותם המוקדים בכדי להפחית או לנטרל השפעת עצב זה על הלב. האבלציה עשויה לייתר את הצורך בקוצב לב במטופלים הללו ולהשיבם לאורח חיים תקין.

הטיפול מבוצע בהרדמה מלאה והוא אורך כשעה וחצי, נחשב בטוח יחסית עם סיכוי נמוך לסיבוכים ומאפשר במרבית המקרים לחדש אורח חיים רגיל לחלוטין ללא הישנות של התעלפויות. בכוונת בית החולים לאפשר טיפול חדשני זה לכלל האוכלוסייה ובמרכזם תושבי ירושלים כשעד כה כבר נרשמו לטיפול חולים גם מערים נוספות בארץ".

מנהל מרכז הלב המשולב בשערי צדק פרופ' מיכאל גליקסון, אמר אף הוא כי "נפלה לידינו הזכות לארח את אחד האנשים המנוסים בעולם בביצוע הפעולה הזו שהצטרף אלינו והדריך אותנו בביצוע הפעולה בשני מטופלים צעירים שאם לא כן היו נאלצים להשתיל קוצב לב. הפעולה עברה בהצלחה גדולה והמטופלים חשים בטוב ללא אירועי עלפון ולמעשה חזרו לאורח חיים שגרתי ללא צורך בקוצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר