בעקבות דברי רוסיה

להיטלר היה דם יהודי? החוקר והכתב חושף

בעקבות דברי שר החוץ הרוסי לברוב לפיהם "גם להיטלר היה דם יהודי", העיתונאי שבשנת 2007 פרסם טור בנושא עונה על השאלה - האם היטלר עם שורשים יהודיים? (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, ויקמדיה)

אחרי ששר החוץ הרוסי נשאל איך הוא יכול לטעון שבאוקראינה שולטים נאצים אם נשיא אוקראינה יהודי, ואחרי שהשיב "אז מה? גם להיטלר היה דם יהודי", בעולם בכלל ובישראל בפרט דרשו מלברוב ומרוסיה להתנצל על הדברים. ברוסיה סירבו להתנצל. כעת עיתונאי שכתב טור בעבר בקשר ליהדותו של היטלר עושה סדר.

העיתונאי, שמשמש גם כחוקר גנטיקה בבלגיה, כתב טור בשנת 2007 על בסיסו טענו ברוסיה כי לברוב לא צריך להתנצל על דבריו. אלא שכעת העיתונאי-חוקר מבלגיה מבהיר את מאמרו, 15 שנים אחרי.

ז'אן פול מולדרס, החוקר הבלגי, טען בריאיון לכלי תקשורת צרפתי כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי "הוא (אדולף היטלר צ"ב) בהחלט לא היה יהודי, במובן זה שלא היו לו הורים או סבים יהודים. התוצאות שלי אומרות שאולי, אבל לא בהכרח, היו לו אבות יהודים רחוקים".

עוד טען כי ל-9% מהגברים באוסטריה וגרמניה יש DNA מסוג זה, DNA שמזוהה כ'יהודי', אך הדבר יכול היות גם אצל מעטים שאינם יהודים.

כזכור, בריאיון שהעניק שר החוץ הרוסי לברוב לרשת טלוויזיה איטלקית נשאל איך הוא יכול לטעון כי את אוקראינה מנהיגים נאצים, הרי נשיא אוקראינה יהודי. במענה לשאלה אמר לברוב: "גם להיטלר היה דם יהודי".

במשרד החוץ מסרו לאחר שיחת הנזיפה עם השגריר הרוסי כי "הבהרנו לשגריר הרוסי את עמדתנו". מוקדם יותר היום גינה לפיד את הדברים ואמר כי "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות."

גם ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את הדברים ואמר כי הוא "רואה בחומרה את התבטאותו, דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו נגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר