"לא להרס, לא לחורבן"

ח"כ ארבל מתנער מח"כ פינדרוס: "עמדה לא לגיטימית"

"האמירה שלפיה ישנה איזו שאיפה להמיט על בית המשפט העליון איזו פצצה היא עמדה לא לגיטימית, תפילתנו להשיבה שופטינו כבראשונה אבל לא לחורבן", תקף ח"כ משה ארבל את ח"כ יצחק פינדרוס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)
פינדרוס מגיב בריאיון ל'כיכר השבת'

ח"כ משה ארבל התייחס אמש (שני), בנאומו במליאת הכנסת, לסערה שפרצה בעקבות דבריו של ח"כ יצחק פינדורס שהתבטא כי החלום שלו שבית המשפט העליון יתפוצץ. ארבל התנער מהדברים וקרא לשיח אחר בין חברי הכנסת.

בפתח דבריו אמר ח"כ ארבל: "אני מבקש לייחד את פרק הזמן שעומד לרשותי ולדבר על דברי חז"ל "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". תפקידנו, גם כנבחרי ציבור, גם כבני תורה וגם כאנשי חינוך וכהורים לילדים, להרבות שלום בעולם, וגם כשיש מחלוקת, ללבן את המחלוקת בדרך ארץ, בצורה מכובדת ובכבוד הדדי".

"במה דברים אמורים?", הוסיף ארבל: "אני רוצה דווקא מעל הבמה הזאת להביע מורת רוח מדבריו של חברי חבר הכנסת יצחק פינדרוס ביחסו לבית המשפט העליון. האמירה הזאת שלפיה ישנה, חלילה וחס, איזו שאיפה להמיט על בית המשפט העליון איזה D-9 או איזה פצצה, היא איננה עמדה רווחת ומקובלת עלינו כולנו כחברי כנסת, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה.

"אנחנו צריכים לדעת שגם אם ישנן שאיפות, ושאיפות לגיטימיות במדינה דמוקרטית, לחולל שינוי במערכת המשפט, אלה שאיפות חשובות ואלה שאיפות שנכון שנדבר ונקדם אותן, בין שזה יהיה פסקת ההתגברות, בין שזה יהיה נושאים אחרים ובין שזה יהיה תפילתנו להשיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה לחיזוק ולביצור המשפט העברי במערכת המשפט, אבל לא להרס, לא לחורבן".

ארבל הוסיף ותקף: "העמדה הזו היא עמדה לא לגיטימית, בפרט כשהיא נאמרת בפני תלמידים. ולכן אני רוצה לנצל את הבמה החשובה הזו ולומר קול אחר ולהשמיע קול אחר, קול שקורא לנהל מחלוקות ולנהל ויכוח, ולנהל אותו בכבוד הדדי מתוך הבנה שדרכם של תלמידי חכמים היא לנהל את הוויכוחים הללו ולהרבות שלום בעולם ולא להחריב את הבית על יושביו".

כזכור, בהקלטה שפרסם יקי אדמקר ב'וואלה', מתוך פאנל שנערך בליל יום העצמאות בישיבה התיכונית "נהורא", התבטא ח"כ פינדרוס נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי".

בשיחה בלעדית אמש עם 'כיכר השבת', הגיב פינדרוס לסערה ואמר: "האמת היא, אני רואה את התגובות, אני משועשע. אני פשוט נזכר שב-2007 הגיעו ניידות משטרה לבית משפט העליון ועצרו את מישאל חשין שאמר שהוא הולך לגדוע את ידו של מי שיגע בבית משפט העליון. אני גם זוכר שהוא היה במעצר עד תום ההליכים בעניין הזה.

פינדרוס מגיב בריאיון ל'כיכר השבת'

"פשוט צביעות מצחיקה ומגוחכת. אני זוכר גם כשלפיד אמר על ביבי, כיו"ר האופוזיציה הוא אמר על ביבי שהוא נוכל, אז כל העולם מחה לו כפיים כי הוא מציל את הדמוקרטיה, אבל כשאני אמרתי את זה על בנט אז כולם כעסו 'אתה מסית'. פשוט עולם מגוחך ומצחיק".

בפרסום של יקי אדמקר יש הקלטה שלך אומר 'לפוצץ את בית המשפט העליון'...

"אני מציע לך לשמוע את ההקלטה, אני אמרתי ואני אומר גם עכשיו, איך אני רואה את התקדמות מדינת ישראל, האם אני רואה את ההתקדמות של מדינת ישראל על-ידי מינוי שופטים כאלה ואחרים, בעתיד, דיון מטאפורי, אז אמרתי מבחינתי אפשר להוריד את הבניין הזה עם D9.

"מי שלא יודע D9 זה לא חומר נפץ, אולי יש כאלה שלא יודעים עברית... זה טרקטור, עם טרקטור עם מורידים.

"אמרתי, מבחינתי, להקים כולל להקים עוד ישיבה זה הרבה יותר משמעותי מאשר בית משפט העליון ואני לא חושב שהמוסד הזה תורם למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר