נתון מפתיע

מחקרים מוכיחים: מקלחת קרה משפרת את הבריאות

הרמב"ם ממליץ לסיים את הרחצה במקלחת צוננת, ומחקר שבוצע בהולנד מאשש את דבריו. מתוצאות המחקר עלה כי אנשים שהתקלחו במים קרים נזקקו לפחות ימי מחלה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שטארסטוק)

הרמב"ם - שכידוע שימש כרופא, ואף היה רופאו של מלך מצרים, ייסד בספריו את כללי הבסיס של הרפואה המונעת. מפעם לפעם מתפרסמים מחקרים רבים שמאששים את טענותיו של הרופא היהודי הגדול.

כחלק מכללי הבריאות, ממליץ הרמב"ם שלא להתקלח מיד לאחר הארוחה, ולא תוך כדי רעב - אלא לאחר עיכול המזון. הרמב"ם מוסיף כי כדאי לרחוץ את הראש במים חמים מאד, ואילו את הגוף כדאי לרחוץ תחילה במים פושרים ולאט לאט להוריד את הקור - ולסיום לרחוץ במים צוננים.

במחקר שבוצע בהולנד, גייסו הרופאים כ-3,000 נבדקים, חלקם התבקשו להתרחץ בחודש הקרוב במים פושרים או חמים בלבד, וחלקם התבקשו להתרחץ במים קרים בלבד.

מתוצאות המחקר עלה כי הנבדקים שהתרחצו במים קרים הרגישו טוב יותר מהאנשים שהתרחצו במים חמים, ואף דרשו פחות ימי חופשה. מעניין לציין כי 2/3 מהנבדקים המשיכו להתרחץ במים קרים, בטענה כי הן מעוררות לא פחות מכוס קפה...

אחד ההסברים המעניינים שניסו להסביר את התועלת הבריאותית של המקלחות הקרות, טוען כי המים החמים פותחים את הנקבוביות שבעור ומאפשרים לחיידקים להיכנס לתוך הגוף, בעוד המים הקרים סותמים את הנקבוביות ולא מאפשרות לתוקפים מבחוץ להיכנס פנימה.

במחקר נוסף שהתבצע, התגלה כי רחצה במים חמים עלולה להסיר את שכבות ההגנה של העור ולייבש אותו, בעוד שהמים הקרים לא פוגעים בו.

בנוסף, המים החמים מעלים את החום של הגוף, כשלאחר סיום הרחצה חום הגוף צונח בפתאומיות ומייצר תחושת עייפות. כך שאם אתם לא מצליחים להירדם - יתכן שדווקא מקלחת לוהטת תעשה עבורכם את העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר