"הכניסו אותנו לחדר"

בגלל טלית ותפילין: מטיילים סורבו להיכנס לירדן

בדרכם לירדן, לחופשה קצרה, סורבו כארבעים סוכני ביטוח להיכנס למדינה, בעקבות תפילין שנמצאו בתיקיהם. הירדנים תירצו: "שמירה על הביטחון" • הפרטים המלאים (בעולם)

מעבר הגבול עם ירדן (צילום: משה שי, פלאש 90)

קבוצה של כארבעים סוכני ביטוח סורבו היום (שלישי) להיכנס לירדן, בעקבות תפילין שנמצאו בתיקיהם, במהלך בדיקה של הבקרים הירדנים בכניסה לגבול. כך לפי הפרסום ב'ישראל היום'.

המטיילים, שניסו להיכנס למדינה במסגרת חופשה קצרה, שעתידה הייתה להימשך שתי לילות, עברו כבר את הגבול הישראלי באילת, ומשהגיעו לגבול הירדני - סורבה, כאמור, כניסתם.

"ברגע שבדקו את התיקים התחילו להוציא את התפילין שלנו מהתיקים ובמקביל ביקשו את הדרכונים", סיפרו המטיילים ל'ישראל היום'. "הכניסו אותנו לחדר ושם הסבירו לנו שאסור להכניס סממנים דתיים, הם תירצו את זה כ'שמירה על הביטחון שלנו' למרות שאמרנו להם שאנחנו מניחים תפילין בחדר, אין פה סממן דתי שאנחנו מסתובבים איתו על הראש. אנחנו כבר שעה וחצי כאן ולא נותנים לנו תשובות, חזרנו לישראל".

אחד מהם אמר: "אני רוצה לראות שאם זה היה קורה הפוך והיו אומרים למוסלמים או נוצרים שאי אפשר להכניס סממנים דתיים לישראל, זה היה הופך לבלאגן גדול. למה בירדן עושים עם זה בעיות?

"לא מזמן היינו בדובאי והיו מאוד בסדר איתנו, הגענו עם התפילין, קיבלו אותנו באהבה ולא הייתה שם שום בעיה, מאוד כיבדו אותנו, למה בירדן לא יודעים להתייחס אלינו בכבוד?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר