בעקבות הסערה

דרישה ממנכ"ל הרכבת: "התנצל או תתבע"

דבריו של מנכ”ל רכבת ישראל על החרדים שנסעו ברכבת ביום הלוויית מרן הגר”ח קנייבסקי זצוק”ל הביאו את אחד הנוסעים החרדים להגיש מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע (חרדים)

מיכה מייקסנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערת דבריו של מנכ”ל רכבת ישראל על החרדים שנסעו ברכבת ביום הלוויתו של מרן הגר”ח קנייבסקי זצוק”ל הביאו את אחד הנוסעים החרדים ברכבת המתגורר בחיפה, להגיש מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע.

התושב, יצחק גרניץ, המתגורר בשכונת הדר, שכר את שירותיו של עו”ד יחיאל מונשיין, וזה הפנה בצהרים מכתב התראה למיכה מייקסנר – מנכ”ל רכבת ישראל.

במכתבו כותב עו”ד מונשיין כי גרניץ הינו משתמש קבוע בשירותי רכבת ישראל, אשר נוהג לנסוע ברכבת ישראל לעיתים קרובות ומשלם עבור כך במיטב הונו וכספו כאחד האדם.

“פנייה זו באה בעקבות התבטאויותיך בשיחה סגורה שקיימת עם עובדים בכירים בחברה בערב יום הזיכרון, בה שיתפת את הנוכחים בשיטה שבה נקטתם כדי לשלוט בקהל הנוסעים החרדי, כמו “מה מרחיק את החבר’ה האלו, את הדוסים, מהרציף? מהמסילות?” שאלת, ומיד השבת: “הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים”. וכאן חשפת את השיטה: “אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה” ע”כ, אין ספק כי מרשי כמו הציבור החרדי, נפגע מכך עמוקות”.

עוד כותב עו”ד מונשיין: “הדבר מתגבש אט אט לתופעה רחבת היקף, שעה שהשיח הציבורי ברשתות החברתיות מטיף כזב ולשון הרע, כמו-גם דבריך המצוטטים כ”רוח המפקד” בלשון המעטה, בה העמדת ציבור שלם באור שלילי, דבר הפסול מיסודו, וממילא מוטל עליך למגר את התופעה באופן מידי ולחזור בך מדברי הבלע הנ”ל ע”י הצהרה פומבית לתקשורת או בכל דרך שתראה לנכון, והכל לצורך הקטנת הנזקים ולמניעת מדרון חלקלק בנושא כפי שמצופה ממנכ”ל סביר בישראל”.

“אין ספק כי הפעם נחצו קווים אדומים לכל הדעות וזוהי פגיעה בציבור רחב וגדול בישראל – הציבור החרדי ציבור החש הזדהות ושייכות לקטגוריה זו נפגעו מדבריך באופן ישיר”.

“הינך אחראי לגרימת נזק תדמיתי למרשי, והינך אחראי לתוצאות ומחויב להתנצל בכתב באופן מידי, ניתנת לך בזאת הזדמנות להביא לסיומה של הפרשה ללא צורך בהליכים משפטיים וזאת בכפוף להתנצלות פומבית וטיפולך ההולם בתופעה, + נשיאה בהוצאות שכ”ט עו”ד כחוק”.

כזכור, מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר הגיב ואמר: "הדברים שנאמרו על ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים. זה כמובן לא משקף את אישיותי ואמונותיי ובוודאי לא את השירות והכבוד שאני מקפיד לתת לכל אדם בכל תפקידיי ובוודאי ברכבת. אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר