עימות בקואליציה

מות הכתבת בג'נין; איילת שקד נגד מוסי רז

ח"כ מוסי רז ממרצ, החבר בקואליציה, ביכה את מותה של העיתונאית בג'נין וכתב כי "כך נראה הכיבוש"; בתגובה, כתבה השרה שקד: "כך נראית תעמולה פלסטינית שקרית" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באייר תשפ"ב | 11.05.22
מוסי רז ואיילת שקד (צילום: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל / פלאש 90)

מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, כתבת אל-ג'זירה הוותיקה, במהלך חילופי האש בג'נין, ממשיך לעורר סערה בתוך הקואליציה, בה חברי מפלגות השמאל ורע"מ.

ח"כ מוסי רז מ'מרצ', צייץ הבוקר כי "העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה הבוקר למוות בעת עבודתה במחנה הפליטים ג'נין", והוסיף: "כך נראה הכיבוש".

בתגובה לדברים, כתבה השרה איילת שקד: "לא מוסי. כך לא נראה 'הכיבוש', כך נראית תעמולה פלסטינית שקרית. כך נראים לוחמים גיבורים שנכנסים לג'נין לפגוש את החמושים בביתם, כדי שאלה לא יפגשו את אזרחי ישראל בברים בתל אביב ובפארקים של אלעד".

שקד הוסיפה: "אנו נגבה את הלוחמים שלנו ונמשיך להילחם בטרור ללא פשרות".

בתגובה, כתב רז: "מה בדיוק תעמולה פלסטינית שקרית? זה שהיא נהרגה? לא קבעתי מי הרג אותה. הכיבוש הוא מצב אלים שמביא לנפגעים בשני הצדדים וצריך להסתיים".

כפי שדווח מוקדם יותר, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב נכנסו לפנות בוקר למחנה הפליטים ג'נין, הנחשב למעוז ארגוני הטרור, וזאת לאחר שלא נכנסו למקום במשך כשלושה שבועות. כניסתם למקום, לצורך מעצר מבוקשים, לוותה בחילופי אש כבדים עם מחבלים חמושים.

במהלך חילופי האש, נהרגה עיתונאית של רשת אל-ג'זירה, שירן אבו עאקלה, המסקרת במשך יותר מ-20 שנה את התחום. העיתונאית הוותיקה נפגעה בראשה ופונתה לבית החולים שם נקבע מותה. עדיין לא ידוע מאיזה ירי נפגעה, מאחר ושהתה בקרבת המחבלים היורים ייתכן ונפגעה מהירי של הפלסטינים.

ברשת אל-ג'זירה ואבו מאזן מיהרו להאשים את ישראל בפגיעה בה, בצה"ל הודיעו כי הם חוקרים את זה לעומק, אך הצעת ישראל לקיום חקירה פתולוגית משותפת - נדחתה על-ידי הפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר