"אמינות ישראל נמוכה"

מות העיתונאית בג'נין; השר נחמן שי באמירה בעייתית

שר התפוצות נחמן שי, סיפק אמירה קיצונית ובעייתית במיוחד, בנוגע לחקירת מותה של העיתונאית הפלסטינית; "האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו" (אקטואליה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
שר התפוצות נחמן שי (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר התפוצות נחמן שי התראיין הבוקר (חמישי) לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM בנושאים שעל הפרק וסיפק אמירה תמוהה במיוחד.

השר התייחס לרצח העיתונאית הפלסטינית ואמר: "זה אירוע שנוגע לתקשורת ולאזרחים אמריקאים, וכאן הם לא מוותרים. הם דורשים לדעת מהי האמת והם ילחצו עלינו, הם לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים. זה ברור. מבחינת האמריקאים עד שתהיה פה חקירה מלאה, שקופה ובהחלט בליווי לא ישראלי, אולי צריך פתולוג אמריקאי, שיוכל לתת את המימד הבינלאומי ויוסיף אמינות לחקירה הזו".

השר טען כי לישראל 'אין אמינות': "עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו וזה מתבסס על העבר. האמריקאים לא יהיו מוכנים לקבל תוצאות שהן לא יהיו מבוססות על גורמים בלתי תלויים".

עם זאת, ציין כי "אני חושב שישראל נהגה עד עכשיו בסדר גמור, היא הודיעה שהיא חוקרת, הרמטכ"ל, שרים וראש הממשלה תגובה נכונה בהחלט וגם מהירה, אבל זה טוב לשלב הראשון, עכשיו צריך ללכת לחקירה, להציע לפלסטינים צוות משותף בליווי גורם בינלאומי מוכר ומקובל על שני הצדדים שיוסיף גם את המימד המקצועי וגם את העובדה שהוא או היא בלתי תלויים ולא קשורים לאחד מהצדדים".

בנוגע לאפשרות כי לוחמי צה"ל יאלצו להיחקר הבהיר: "חיילי צה"ל לא יעמדו בפני שום חקירה בינלאומית. את החקירה בנושא המבצעי יעשה צה"ל, אם יהיה צריך גיבוי משפטי אז הם יגבו אותו. בנושא הזה אני חושב שאנחנו לא נפתח את דרכי הפעולה של צה"ל לאף חקירה חיצונית. הדבר העיקרי שהייתי רוצה לדעת, ואנחנו חייבים לדעת, האם הירי היה מכוחותינו או מהפלסטינאים שהיו שם".

הוא הביע צער על מות העיתונאית והסביר: "מבקש להביע את צערי על מותה, אני חושב שכל מוות הוא דבר שצריך להביע צער אליו וככל שמדובר על אדם שהוא לכל הדעות בלתי מעורב ולא נוגע באופן ישיר לעניין".

האמירות כמובן גררו זעם רב, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן תקפה: "בזמן שישראל מדממת בקרב ההסברה על הרג העיתונאית מאלג'זירה ונציגים רבים וטובים שלנו מזיעים בכל פלטפורמה אפשרית כדי להפריך את השקרים של הערבים - קם לו בבוקר השר נחמן שי ומחליט שזה רעיון טוב לומר ברדיו שישראל כמדינה איננה אמינה בארועים כאלה. יאללה, שהאחרון שנשאר יכבה את האור".

חה"כ אתי עטיה (הליכוד) עקצה בתגובה לדברי השר נחמן שי: "האמינות של שרי הממשלה בישראל לא הכי גבוהה בהרבה מקרים וזה מתבסס על העבר. הישראלים לא מוכנים לקבל אמירות של פוליטיקאים מנותקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר