באולפן 'כיכר השבת'

"הקמנו מדינה כדי שתהיה לעבאס זכות וטו"? | ח"כ יואב גלנט בריאיון

הטרור שהרים ראש; הטבח הנוראי באלעד; הממשלה הנשענת על מנסור עבאס ומועצת השורא; היום שאחרי הפלת ממשלת בנט וחוק הגיוס • ח"כ יואב גלנט בריאיון מיוחד לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: אבורמי לינשה)

שבוע לאחר הפיגוע הרצחני בעיר אלעד ושבוע בו הכנסת פתחה את מושב הקיץ, ח"כ יואב גלנט, שר החינוך ואלוף פיקוד דרום לשעבר, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לטרור שהרים ראש, הממשלה התלויה במועצת השורא, הניסיון להפיל את הממשלה והיום שאחרי. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"אני גם מודאג וגם נדהם מהזלות שהגיעו בממשלת ישראל עם הדבר הזה. הקמנו כאן מדינה יהודית, דמוקרטית ושוות זכויות לאזרחיה. הם לא מקבלים את זה שיש פה מדינה יהודית, זה כתוב בכל סעיף במגילת העצמאות.

"אנחנו נותנים לתנועת האחים המוסלמים - סניף ישראל שנקראת רע"מ ומעליה מועצת השורא שהיא הגורם המחליט, אנחנו נותנים להם זכות וטו על רעיונות לאומיים ציוניים. זה פשוט הירידה לרמה הכי גדולה שיש".

אומר לך מנסור עבאס שנתניהו עצמו ניהל איתו מו"מ כדי שיתמוך בקואליציה שלו

"אני יכול להגיד לך דבר אחד, הדבר הזה מעולם לא הגיע לדיון לסיעת הליכוד, אני בספק אם הוא נכון. אם הוא היה מגיע - הליכוד לא היה מחליט אף פעם לעשות משמלה הלויה בערבים. אגב, אני בעד ערבים בתוך הממשלה, אחרי שיש לך רוב של יהודי ציוני".

ח"כ גלנט מוסיף: "לא הקמנו כאן מדינה יהודית וההורים שלנו הגיעו מכל רחבי העולם, על מנת לתת להם את הזכות לקבוע לנו מה יהיה פה, זה לא יקום ולא יהיה".

בהמשך התייחס ח"כ גלנט לפרשנים שהשוו בין ממשלת בנט התלויה במועצת 'השורא' לבין ממשלות הימין שהיו תלויות - להבדיל - במועצות גדולי וחכמי התורה: "תגיד, אנחנו לא מתביישים להעלות את זה בכפיפה אחת? אנחנו מדברים על הדבר שבזכותו עם ישראל קיים. אני אדם שנקרא 'חילוני', אבל אני הראשון שמבין שללא התפילה שלוש פעמים היום, וללא זה שעם ישראל השכיל להפוך את הארץ לספר, ואת המלך לנביא ואחרי זה לרב - לא היינו שורדים. בזכות מה שרדנו? בזכות מנהיג הקהילה, הרב, בזכות התפילה, בזכות המסורת, בזכות זה שרדנו.

"אתם משווים את הדבר הזה במדינה יהודית למועצת השורא? מי לא מתבייש בכלל לדבר במילים הבוטות הללו, זאת מדינה יהודית, לא ערבית, לא מוסלמית".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר