האמריקאים גינו

אלפי יחידות דיור חדשות אושרו באיזור יו"ש

מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי התכנסה היום על מנת לאשר כ-4,000 יחידות דיור לבנייה בהתנחלויות, בארה"ב גינו: 'פוגע עמוקות בסיכוי לפתרון שתי המדינות' (חדשות ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Sebi Berens/Flash90)

מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי התכנסה היום (חמישי) על מנת לאשר כ-4,000 יחידות דיור לבנייה ברחבי יהודה ושומרון, כך על פי הפרסום ב-ynet.

האישור ליחידות בהתנחלויות בא לראשונה מזה כשבעה חודשים ובין היתר הוועדה אישרה לשלב הסופי של מתן תוקף 364 יחידות דיור בדולב, 114 במאחז מצפה דני, 534 בשבות רחל, 168 בנריה, 136 בגבעת זאב ו-40 באפרת.

לשלב המקדמי של הפקדה קודמו 90 יחידות דיור בדולב, 210 במבוא חורון, 158 בנגוהות (מצפה לכיש), 170 בעמנואל ו-500 באלקנה.

בהמשך היום הוועדה צפוייה לאשר עוד שלבים נוספים, בנוסף, היא צפוייה לאשר בנייה של כ-1,000 יחידות דיור לבנייה בשטחי C.

לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, גורמים בממשלה טענו כי הופעל לחץ לצמצם את כמות יחידות הדיור. אחרי שבשבוע שעבר נודע על התוכנית הצפויה, סגנית דובר מחלקת המדינה גינתה ואמרה כי "ממשל ביידן הבהיר מההתחלה: אנחנו מתנגדים להרחבת ההתנחלויות שמחריפה את המתיחות וחותרת תחת האמון בין הצדדים. התוכנית של ישראל להרחבת ההתנחלויות פוגעת עמוקות בסיכוי לפתרון שתי המדינות", אך הדגישה כי לא יינקטו צעדים מעשיים נגד.

בארגוני ההתיישבות זעמו וטענו כי אושרה רק כמות מצומצמת ואף נטען כי הוסרו מסדר היום אישורים ל-1,800 יחידות דיור, משלחת מיוחדת של מועצת יש"ע יצאה לוושינגטון שם נפגשה עם בכירים רפובליקניים וביקשה את התערבותם.

ברקע הטענות כי האמריקנית פועלים נגד בנייה מעבר לקו הירוק, ראש המועצה האירוזית שומרון יוסי דגן יצא למסע בקונגרס האמריקני ואמר לחברי קונגרס: "צר לי לומר, אולם הלחץ של הממשלה שלכם על ממשלת ישראל שלא לבנות בשטחי יו"ש הוא לחץ לא מוסרי. לחץ שמביא לכך שהילדים שלנו נאלצים ללמוד בקראוונים קרים בחורף ומהבילים בקיץ, ובנים לא יכולים לגור ליד הוריהם ולקבל את הזכות לגידול טבעי. כל זאת משום שארהב סבורה בטעות שיש לה זכות להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר