ע"י פלסטינים או ע"י חייל

צה"ל: טרם יודעים מה גרם למות העיתונאית

הרמטכ"ל קיבל את תחקיר הביניים לאירועי הירי בג'נין, בהם נורתה למוות כתבת אל ג'אזירה, המוכרת מאוד בעולם הערבי. מהממצאים הידועים טרם ברור מאיזה כדור נהרגה (ביטחון)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
מודעות לזכר העיתונאית ברצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, ומפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי, הציגו לרמטכ"ל אביב כוכבי את מסקנות הביניים של התחקיר לאירועי הירי בג'נין ביום רביעי, אשר הביאו למותה של כתבת אל ג'אזירה, שירין אבו עאקלה. לפי מסקנות הביניים שעלו מהתחקיר: לא ניתן לקבוע האם הכתבת נהרגה מירי לוחמי צה"ל או ירי פלסטיני.

לפי ההודעה שמסר דובר צה"ל, מהתחקיר עולה כי ישנן שתי אפשרויות למקור הירי שפגע בה: האפשרות הראשונה היא מירי פלסטיני, כאשר לטענת צה"ל המחבלים ירו מאות כדורים ממספר מוקדים בצורה חסרת אבחנה.

האפשרות השנייה היא שבמהלך הלחימה אחד מלוחמי דובדבן ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית לעבר מחבל שירה על כלי הרכב בו היה הלוחם. המחבל ירה צרורות לעבר לוחם צה"ל מספר פעמים וישנה האפשרות שהכתבת שעמדה בסמוך למחבל החמוש ומאחוריו נפגעה מירי הלוחם לעבר המחבל. המרחק מכלי הרכב לכתבת הינו כ-200 מטרים.

ישראל שבה גם אתמול וביקשה מהרשות הפלסטינית לקיים בדיקה מקיפה, כולל בדיקה בליסטית מקצועית של הקליע שפגע באבו עאקלה, שעשויה להכריע בין שתי האפשרויות הללו, אך הפלסטינים לא מתכוונים להסכים להצעת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר