לאחר 70 שנה

הקבר הראשון של "ילדי תימן" ייפתח בקרוב

ביום שני הבא צפוי להיפתח קברו של התינוק עוזיאל חורי בן השנה, שעל פי טענות המדינה נפטר בשנת 1953. משפחתו טוענת שהוא נחטף ונמכר והיא דרשה את פתיחת הקבר (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: אלדן דוד)

לאחר 70 שנה של טענות וסערות, במשרד הבריאות הודיעו היום (ראשון), כי הם נערכים לפתיחה ראשונה של אחד מהקברים המדוברים כשהפעם מדובר בקבר התינוק עוזיאל חורי שמשפחתו טוענת שנחטף ונמכר. למרות הכותרת על "ילדי תימן", מדובר במשפחה שעלתה לישראל ב-1948 בכלל מתוניסיה.

פתיחת הקבר שנמצא בבית העלמין סגולה בפתח תקווה מתוכננת ליום שני בשבוע הבא. המטרה היא לבדוק אם אכן התינוק בן השנה קבור שם כפי שהרישומים מורים.

במשרד הבריאות מסרו, כי פתיחת הקבר נעשית בהתאם לחוק שאושר לפני ארבע שנים, לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית. לפי הודעתם, מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה.

פתיחת הקבר תיעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט. כזכור, בשנה שעברה בית המשפט העליון הורה ליועץ המשפטי לממשלה לאפשר את פתיחת קבר התינוק.

עוזיאל חורי ואחיו נולדו בשנת 1952, ובהיותו כבן שנה חלה עוזיאל, נלקח על ידי שירותי הרווחה, הועבר לבית חולים וכעבור זמן קצר קיבלה המשפחה הודעה שהוא נפטר. ועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדי תימן קבעה שהוא אכן נפטר וקבור בבית העלמין סגולה, אך משפחתו טענה כל השנים כי הוא נחטף.

ממשרד הבריאות נמסר: "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. זהו אירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מרב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר