ה'עונש' לחרדים

הקונגרס דורש הסברים מיידיים: "גועל נפש"

לאחר שיהודים חסידיים לא הורשו לעלות לטיסה בדרכם להילולת ר' ישעיה'לה בקערסטיר, בבית המחוקקים האמריקני שלחו מכתב חריף ליושב ראש חברת התעופה הגרמנית (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דלפק 'לופטהנזה' בפרנקפורט, שם אירעה התקרית (צילום: Shutterstock)

הקונגרס האמריקני דורש הסברים, באשר לאירוע החריג במסגרתו נציגי חברת התעופה הגרמנית 'לופטהנזה' מנעו מיהודים חסידיים לעלות על טיסה בדרך לקערסטיר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', דיילי הקרקע של החברה סירבו את עלייתם של אותם יהודים מניו יורק ומניו ג'רזי, בעלי חזות חרדית, אל טיסת ההמשך מפרנקפורט לבודפשט. לטענתם, היה זה על רקע עימותים קודמים של צוות החברה עם כמה נוסעים חרדים, בטיסה הראשונה - מניו יורק לפרנקפורט - על רקע הדרישה לעטיית מסכות.

אך למרות שסרבני המסכות היו בודדים, כל נוסעי הטיסה שהיו בעלי חזות חסידית סורבו לעלות על הטיסה, ולדברי עדי ראייה העובדים אף התבטאו באנטישמיות.

לאחר שקמה סערת ציבורית, מנכ"ל לופטהנזה התנצל על התקרית. עם זאת, הקונגרס האמריקני טרם השלים עם כך.

בקונגרס האמריקני קיים כוח משימה למאבק באנטישמיות, המשותף לרפובליקנים ולדמוקרטים, וחבר הקונגרס כריסטופר סמית ממדינת ניו ג'רזי, החבר גם בייסוד כוח משימה זה וגם בוועדה פרלמנטרית העוסקת במניעת שיח שנאה ברשתות החברתיות, שיגר מכתב חריף ליושב ראש 'לופטהנזה'.

בתחילת המכתב מבקש סמית לקבוע פגישה ("או אתך באופן וירטואלי, או עם נציג בכיר בחברה פנים אל פנים") כדי לברר מה בדיוק קרה באירוע.

תחילת המכתב (צילום מסך)

"מאחר ואפגש לצורך כך ביום חמישי עם דבורה ליפשטאט, השליחה המיוחדת למלחמה באנטישמיות, אבקש מענה לא יאוחר מיום רביעי, ה-18 במאי", כתב סמית במכתב ששלח אתמול (ראשון).

כנציג הקונגרס מטעם ניו ג'רזי, מהווה סמית נבחר ציבור גם של כמה חסידים מלייקווד שנפגעו בתקרית. "כמי שמייצג בני אדם שהיו באותה טיסה, ולאחר שצפיתי בתיעודי וידאו של האינטראקציה בין הדיילים לבין הנוסעים, אני כותב כדי לבטא גועל נפש מוחלט מהיחס שקיבלו מיוצגיי, ואחרים", כותב חבר הקונגרס.

"ספציפית, אבקש הסבר באשר לאפליה לכאורה של קבוצת נוסעים שלמה בהתבסס על מורשתם היהודית ולבושם הבולט לעין, ומניעת עלייתם לטיסת המשך. ברצוני לדעת גם איך ענישה קולקטיבית / אפלייה גורפת זו עולה בקנה אחד עם נהלי החברה נגד אפלייה".

עוד מספר סמית במכתבו כי "אחד ממיוצגיי עדכן אותי שמפי צוות 'לפוטהנזה' נשמעו אמירות בסגנון 'אתם היהודים יצרתם לעצמכם את הבלאגן' ו'היהודים גרמו לבעיות'. האם ערכת חקירה באשר לזהות העובדים שאמרו זאת? אלו פעולות תיקון נעשו, בהקשר של פיצוי הנוסעים וגם רפורמות שירות פנימיות?

חבר הקונגרס גם מברר "מדוע 'לופטהנזה' ראתה בתקרית זו כראויה להזמנת כוחות משטרה, ומה דעתה של החברה לגבי תפקוד המשטרה".

הוא מסיק כי "בהתבסס על ההוכחות שבידי, אני מסכים עם ההערכה כי מדובר ב'אנטישמיות טהורה', והתנהלותה של 'לופטהנזה' זועקת להסברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר