התקפלות צבאית

צה"ל לא יתאמן בשטחי העיר אום אל פחם

צה"ל החליט לשנות את תוכנית האימונים במסגרת תרגיל "מרכבות האש" המדמה חודש לחימה, ולא יקיים את האימון בשטחי העיר אום אל פחם, לאור התנגדות ראש העיר (חדשות)

תרגיל "מרכבות האש", בשבוע הראשון (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל החליט לשנות את תוכנית האימונים במסגרת תרגיל "מרכבות האש" המדמה חודש לחימה, ולא יקיים את האימון בשטחי העיר אום אל פחם, לאור התנגדות ראש העיר.

לפי הדיווח של הפרשן הצבאי יוסי יהושע ב-ynet, ראש העיר אום אל פחם, סמיר מחאמיד, פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש שהתרגיל שמדמה קרבות מול החיזבאללה לא יתנהל בשטח העיר.

התרגיל, באזור ואדי ערה, תוכנן לשבוע הבא - אך בעקבות המכתב, צה"ל התקפל והרמטכ"ל אביב כוכבי החליט בתיאום עם השר גנץ לשנות את התוכנית כך שהאימון יתורגל רק בשטחים הפתוחים ליד העיר ולא בתוך העיר עצמה.

יוסי יהושע מדווח עוד כי ההחלטה לא התקבלה בקלות אצל המפקדים בשטח וקצינים בדרגי הביניים. הם טענו כי אסור היה לצבא "להתקפל" וכי על הצבא "לשמר משילות" בוואדי ערה.

במכתבו, כתב ראש העיר: "אני, מועצת העיר ותושבי העיר מתנגדים בתוקף לקיום התרגיל, והודענו על עמדתנו לגורמי הצבא הרלוונטיים. למותר לציין שנגמ"שים הנעים בעיר ומדמים את כיבוש חיזבאללה מהווים פגיעה דרמטית ברגשות תושבי העיר והמרחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר