בניחום האבלים

בנו של הלוחם לבנט: לא מגיע לך להיות פה

בנו של לוחם הימ"מ שנהרג בפעולה בג'נין, נעם רז הי"ד, תקף בחריפות את ראש הממשלה בעת שהגיע לניחום אבלים ואמר לו "אני לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה" (בארץ)

היתומים אומרים קדיש (צילום: דוברות המשטרה)

הבן הבכור של נעם רז הי"ד תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט שהגיע לניחום האבלים: ״לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה. אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל. הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן״, תקף הבן בחריפות, כך על פי הדיווח של עמית סגל.

גם האלמנה ביקרה את בנט ואמרה: "הערבים מרימים ראש, הם מרשים לעצמם". בנט: ניסה להשיב לה ואמר, "אנחנו פועלים, כוחות הביטחון...". אך האלמנה קטעה את דבריו ותהתה: "עזוב את כוחות הביטחון, הם עושים את שלהם ועשו גם לפניך. מה אתה עושה?".

במקביל, תושבי שילה וגוש שילה יחד עם פעילי ימין מתנועת "מחאת הקו האדום" ו"פתאום קם עם", הגיעו הבוקר ליישוב קידה כדי להפגין נגד ראש הממשלה נפתלי בנט שהגיע לניחום אבלים בבית משפחת רז.

המפגינים דרשו מראש הממשלה להתפטר מתפקידו ואמרו לו כי הוא אינו רצוי ביהודה ושומרון וכי "ההתיישבות איננה מוצר שאפשר להשתמש ולזרוק".

בנט הגיב בטוויטר וכתב: "משפחתו של לוחם הימ״מ רנ״ג נעם רז ז״ל היא משפחה חלוצית שחיה חיי מסירות וציונות בישוב קידה. הם איבדו את נעם שהיה דמות נדירה עם ענווה ועוז. באתי להיות איתם.

זכותם המלאה של בני משפחתו של גיבור ישראל להשמיע בפניי כל דבר אשר על לבם, ותפקידי לשמוע ולהקשיב. יהי זכרו של נעם רז ז״ל ברוך ונצור בלבנו לעד".

כזכור, ביום שישי האחרון נהרג לוחם ימ"מ רס"ב נעם רז במהלך חילופי ירי בפעילות בג'נין, עולים פרטים חדשים על האירוע בו נהרג.

נעם רז הציל לפני חודש את חייו של סנ״ש ש׳ שנפצע אנושות בפעילות סמוך לגנין. ביום שישי כאמור, נהרג בפעולה מורכבת לא פחות. רס"ב רז בן 47 אחר מוותיקי הימ"מ הוא לוחם הימ"מ הראשון שנהרג בפעילות מבצעית מאז שנת 2011.

רז בן 47 התגורר בקידה שבבנימין ואחר מוותיקי הלוחמים בימ"מ. הוא השתתף במאות מבצעים ופעולות סודיות ומסווגות לסיכול טרור של הימ"מ. רז התגייס בשנת 1999, ושימש במשך 23 שנים ביחידה כלוחם, פראמדיק, פורץ וצלף. הותיר אחריו אלמנה ושישה ילדים. הלווייתו התקיימה ביום ראשון בהר הרצל.

גורם בטחוני אמר לאחר הפעילות הקשה בג’נין "המעצר שביצענו הוא יעד מאוד משמעותי במרחב, תכננו את הפעולה יום לפני, ולפנות בוקר נכנס כוח שכיתר שני בתים מאות מטרים מהנקודה שבה העיתונאית נהרגה".

"לאחר הכניסה של הכוח הראשון נכנסו עוד כוחות בשני גלים - גל של צלפים וגל שלישי של כוחות סיירת גולני. היתה לנו אינדיקציה שהמחבל נמצא לקראת 7 בבוקר סגרנו על הבית וברגע שהגענו לבית, פעלנו ב'סיר לחץ' כרזנו למבוקש לצאת זרקנו רימון הלם, חומר נפץ לפריצת דלת אחת ואחרי הפריצה ירי מנשק קל".

עוד אמר הגורם הביטחוני כי "בשלב הזה אנחנו מבינים שיש עימות רציני והגברנו את האש ואז יצאו מהבית האבא ועוד בן משפחה שאמר שהמבוקש לא נמצא אבל ידענו שזה לא נכון. אחרי שהוצאו הדיירים ירינו שני טילי נ"ט, נכנסנו פנימה, עצרנו אותם והתחלנו לסרוק את הבית".

"בכל הזמן הזה, יש ירי של אלפי כדורים לעבר הכוחות. אני לא זוכר ירי כזה 20 שנה, גלגלים של רכבים נוקבו והרבה מאוד ירי, במעטפת ראינו המון חמושים - אחד מהם הוא אח של זכריה זביידי" - שנפצע אנושות ומת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים.

בהמשך דבריו אמר, כי "בשלב הזה התחלנו לנסות לבודד את הזירה מהחמושים ומנענו מהם להגיע. לאחר מכן החל קיפול של הכוחות, ודי בתחילתו של הקיפול לוחם הימ"מ קיבל כדור בגב תוך פחות משעה הוא כבר היה בטיפול ברמב"ם".

"על פי התחקיר בשטח, הירי התבצע ממרחק של כ-300 מטרים על ידי מחבלים במקום, רז קיבל טיפול בשטח תחת אש ופונה בעת שיורים לעברנו ומשליכים מטעני חבלה, הרופאים נאבקו על חייו והוא לא שרד את הפגיעה".

גורם צבאי אמר ביום שישי לאחר הפעילות כי ״מדובר ביותר מ-3 שעות של סיר לחץ, כמות הירי שחטפנו בלתי ניתנת לתיאור אלפי כדורים. החלפנו 4 פנצ'רים, שני רכבים ממוגנים הושבתו, שמשות ממוגנות התנפצו״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר