האישה הזקנה בעולם

עברה את גיל 120 וחושפת: כך תגיעו לגיל 128

יוהנה מזיבוקו האפריקאית חצתה את 120 השנים המיוחלות והיא עדיין בריאה יחסית. הישישה שעל פי המסמכים הגיע לגיל 128 חושפת את סוד אריכות הימים להם היא זכתה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כולנו חולמים להגיע לגיל 120, אך רובנו כנראה לא נזכה לתענוג הזה. אנחנו יכולים אולי לקוות שעולם הרפואה המתפתח יצליח להאריך את תוחלת החיים, אך בינתיים נאלץ להמשיך לחלום על הגעה לרף העליון - 120 שנה.

יוהנה מזיבוקו מדרום אפריקה הצליחה כנראה לגבור על מלאך המוות, והיא חצתה את גיל 120 כבר לפני כ-8 שנים. על פי המסמכים שמחזיקה המשפחה, יוהנה נולדה בשנת 1894, ולפיכך היא האישה הזקנה בעולם וגילה 128. יוהנה שגרה חווה שבז'וברטון, קלרקסדורפ, בריאה יחסית, ולמרות שהיא סובלת מקשיי נשימה - היא מצליחה לתפקד באורח עצמאי.

יוהנה טוענת שסוד בריאותה נובע מתזונה בריאה ופשוטה. היא גדלה בחווה בעיר 'אוטוסדל' במשפחה המונה 12 ילדים וחיה חיים פשוטים מאד. משפחתה נהגה לאכול תרד ולשתות חלב טרי, ולטענה של יוהנה - זהו סוד בריאותה.

היא נישאה לסטוואנה - אלמן מבוגר שלדבריה התייחס אליה בצורה כל כך יפה עד שהיא לא הייתה צריכה שום דבר נוסף. לזוג נולדו שבעה ילדים (2 מהם עדיין בין החיים), ואף 50 נכדים ונינים. יוהנה הייתה חולבת את הפרות שלו, מכינה מהחלב חמאה ומוכרת בשוק. בנוסף החזיק בעלה בחוות סוסים.

למרות המסמכים שהיא מחזיקה, היא עדיין לא רשומה בספר השיאים של גינס כאדם המבוגר בעולם - בשל העובדה שהמסמכים שברשותה לא מאומתים. בקהילתה מקווים שיום יבוא והם יצליחו לאמת את המסמכים בהם מופיע תאריך לידתה, והם נוהגים להצהיר - שבין אם אם תוכר על ידי ספר השיאים ובין אם לא - הם מאמינים לה ושמחים שחיה איתם אישה כה מבוגרת.

האישה המחזיקה בגיל המבוגר בעולם, וגילה מתועד ומאומת היא לוסיל רנדון מצרפת - המחזיקה בגיל המרשים - 118 ואם גילה של יוהנה נכון - הרי שהיא עוקפת אותה בעשור שלם!

מובן כי אישה בגילה של יוהנה לא יכולה לחמוק מלדבר על יומה האחרון - והיא אומרת בחיוך ש"כשאמות, הם חייבים לשחוט פרה בשבילי. הם חייבים לקבור אותי היטב, כדי שלעולם לא אפריע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר