צאצא של ר' עקיבא אייגר

אורי מקלב דורש: "למצוא דרך לפצות את הנער שהפסיד תחרות בגלל שבת"

נער - צאצא של רבי עקיבא אייגר, הפסיד בתחרות לאחר ששמר את עקרונותיו ולא השתתף בתחרות שנערכה בשבת • מקלב דורש משרת החינוך לפצות את הנער • צפו (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב היום במליאת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אורי מקלב, נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת, והסביר, כי על משרד החינוך לבחון פיצוי הולם לנער ששמר את השבת וסירב להשתתף בתחרות בינלאומית - בשבת קודש.

הנער, נטע אייגר מקיבוץ טירת צבי, אחד מששת הנערים הטובים בארץ בכימיה, הפסיד בתחרות לאחר ששמר את עקרונותיו ולא השתתף בתחרות בשבת שנערכה בחו"ל.

יצוין, כי אייגר, הוא צאצא ישיר של מרן הגאון ר' עקיבא איגר זצוק"ל, הוא עבר את שלבי המבחנים המקדימים בהצלחה יתרה והגיע לשלב הגמר שהתקיים בשבת קודש. הנער הודיעה למארגנים כי לא ייקח חלק בגמר התחרות היות והיא מתקיימת בשבת קודש.

מארגני התחרות הבהירו לו כי אי השתתפותו בתחרות, תוביל להפסדו בתחרות והנער נאלץ לחזור לשוב לארץ.

בעקבות כך פנה חבר הכנסת אורי מקלב במליאת הכנסת לשרת החינוך, וקרא לה לפעול לכך כי תחרויות בינלאומית מסוג שזה יבדקו ברמה הבינלאומית בעתיד בכדי שמקרים אלו לא ישנו.

"יש תלמיד תיכון מקיבוץ טירת צבי שהצטיין במבחנים ונסע לתחרות בין לאומית, אך נאלץ לשוב ארצה לביתו לאחר שהתחרות התקיימה בשבת", אמר מקלב.

"המערכת כולה צריכה לעמוד מאחוריו ציין מקלב והוסיף, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ששמירת השבת היא ערך מרכזי בה. יש לראות ולמצוא את הדרך לתת לנער פה בארץ את הבמה הראויה לו. את מה שלא קיבל שם בגלל שמירת השבת, אסור כי נער יפסיד בתחרות בינלאומית בגלל שמירת השבת".

לאחר ששמעה את דבריו של מקלב, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, הודיעה כי משרדה ישקול פיצוי הולם לנער שכיבד את השבת ואף הדברים יבדקו ברמה הבינלאומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר