ישיבת רמת גן שרה לזכרו של תלמיד הישיבה שנספה באסון מירון

במלאות שנה לאסון מירון שאירע בהילולה של רשב"י בליל ל"ג בעומר, ישיבת רמת גן ומשפחת פוגל, מוציאה סינגל וקליפ לזכרו של ידידיה פוגל ז"ל שנספה באסון בלחנו של ר' בנציון שנקר ז"ל. עיבוד: ג'ף הורביץ (סינגלים וקליפים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: אולפני אביץ)
במלאות שנה לאסון מירון ולאסון הנורא שאירע בהילולה של רשב"י, ישיבת רמת גן ומשפחת פוגל, מוציאה סינגל וקליפ לזכרו של ידידיה פוגל ז"ל שנספה באסון מירון.
ידידיה ז"ל היה תלמיד בישיבת רמת גן, בראשותם של הרב יהושע שפירא והרב בן ציון אלגאזי. הישיבה אשר שוכנת בצמוד לבני ברק, היוותה הזדמנות עבור ידידיה להוות גשר וחיבור בין העולם החסידי לישיבת רמת גן. ידידיה היה מה"בעלי מנגנים" בישיבה והביא לישיבה ניגונים רבים.
יהל, מצוות הישיבה וחבר קרוב של ידידיה מספר: "ניגונים רבים לימד אותנו ידידיה, הם נלמדו ב'סדר ניגונים', בהתוועדויות, בסעודות השבת וסתם כך בלילות בשבתו עם חברים. יותר מכל ניגונים אלו הוא לימד אותנו לימוד לא פחות חשוב והוא הלימוד של עבודת הנגינה, כיצד שרים ניגון".
בזכות הקשר המיוחד של הישיבה לעולם הנגינה החסידי, ישיבת רמת גן זכתה להוציא שני אלבומים שזכו להצלחה רבה. בימים אלו הישיבה עובדת על אלבום שלישי "מבקשי פניך 3 // שבת קודש ברמת גן" וכעת משחררת סינגל חדש לע"נ ידידיה, מתוך האלבום.
מוסיף יהל: "הסינגל "ממקומך" הוא אחד הניגונים שהדליק ידידיה ונאחז חזק בפתילת נפשותינו באופן מיוחד, במוצאי שבת כשכולנו לבושים בבגדי לבן כיאה לידידיה, ליווינו אותו למנוחות. בפתח מסע הלוויה ביקש אחיו "נפשו התאומה", גם הוא בוגר הישיבה, פתחיה לנגן ניגון מרומם זה. אין מילים לתאר את הכיסופים והגעגועים שנתמלא אז בית ההספדים".
לקראת ל"ג בעומר, התכנסו יחד, חברים ומשפחה, שבו למירון, למדרגות שבהם התרחש האסון הנורא, לציון של רשב"י, שרו את הניגון, זכרו, בכו והתרפקו יחד על זכרו של ידידיה. את כאב הסתלקותו משתדלים בישיבה לתרגם לגעגוע, געגוע לידידיה וגעגוע לה' יתברך. בהתרגשות גדולה משתפת הישיבה את כל בית ישראל בניגון המיוחד, ומתפללת להמשיך את אורו ונגינותיו של ידידיה ביום זה.
במילים אחרונות חותם יהל: "אנו תפילה שהוא יגע בכולנו ויעורר אותנו בלב אחד לאבינו שבשמים ומתוך כך יופיע ממקומו אבינו מלכנו- כי מחכים אנחנו לו, ועינינו תראינה מלכותו בקרוב בימינו אמן."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר