"צריך להיערך לכל תרחיש"

איראן במוקד השיחה: גנץ וסאליבן נפגשו

שר הביטחון נועד בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, כשעיקר הדיון עסק בהתפתחות מיזם הגרעין של חמינאי, ובשיתוף הפעולה הצבאי שייתכן ויידרש (ביטחוני)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
גנץ וסאליבן בפגישתם (צילום: שמוליק עלמני)

שר הביטחון בני גנץ נחת אמש (רביעי) בוושינגטון ונפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, בבית הלבן. ע"פ הודעת לשכת שר הביטחון, גנץ הדגיש את החשיבות העליונה שרואה ממשלת ישראל כולה בביצור הקשר המיוחד בין ארה"ב וישראל המבוסס על ערכים משותפים ואינטרסים משותפים, והודה לו על מחויבות הממשל האמריקני בהובלת הנשיא ביידן לביטחון ישראל.

גנץ העלה לדיון את סוגיית התקדמות איראן במיזם הגרעין, את העלייה בפעילותה התוקפנית באזור, והדגיש את הצורך לחזק את שיתוף הפעולה ואת ההכנות לכל תרחיש, כאשר בין השורות יש מסר לאיראן כי ישראל וארה"ב יעבדו יחד במצב שידרוש תקיפה צבאית. "יש הזדמנות להרחיב את העבודה המשותפת בין מערכות הביטחון של שתי המדינות ואת מסגרות הפעילות עם שותפות נוספות באזור", אמר שר הביטחון לסאליבן.

גנץ גם שוחח עם היועץ לביטחון הלאומי, המקביל לתפקיד ראש המל"ל כאן בישראל, על ההתמודדות עם גל הטרור שגבה עד כה את חיי 20 ישראלים ואת האמצעים שעימם מתמודדת ישראל בכדי להילחם בהסתה ולשמירת חיי אדם. בנוסף, גנץ, שנועד כבר מספר פעמים עם אבו מאזן מיום הקמת ממשלת בנט-לפיד, הדגיש לסאליבן את המשך המדיניות של פגיעה במחבלים ואת המשך קידום הצעדים למען הפלסטינים שאינם מעורבים בטרור.

בפגישה נטלו חלק מהצד הישראלי: ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי; ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון תא"ל במילואים דרור שלום; שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג; והמזכיר הצבאי לשר הביטחון, תא"ל יקי דולף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר