שגרה מלאה בצפון

צה"ל ירה על כלי ישראלי; אזעקות הופעלו

אזעקה נשמעה במספר יישובים בגליל העליון, והדי פיצוצים נשמעו גם במתחם ציון התנא האלוקי • לאחר דקות התברר: לוחמי כיפת ברזל הפילו כלי צה"לי, בשל טעות בזיהוי (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באייר תשפ"ב | 19.05.22
אחד מהמל"טים בידי ישראל (צילום: דוברות משרד הביטחון)

אזעקות נשמעו הבוקר (חמישי) במספר יישובים במרחב הגליל העליון, בהם אבירים, שתולה, נטועה, אבן מנחם ופסוטה. בתום האזעקה נשמעו הדי פיצוצים גם בקרבת מקום, בהר מירון, ביום הילולת הרשב"י.

לאחר מספר דקות התברר כי האזעקות נגרמו כתוצאה מטעות בזיהוי, לאחר שכיפת ברזל הופעלה נגד כלי טיס השייך לצה"ל וריחף בשמי הצפון, כך שלא הייתה שום חדירה אווירית לשטחי ישראל. בדובר צה"ל הדגישו כי "ישנה שגרה מלאה בעורף". מבוצע תחקיר בראשות פיקוד צפון.

הבוקר דווח ב'גלי צה"ל' כי אינו מעוניין בעימות בשל תוצאות הבחירות בלבנון, שהתקיימו השבוע. כזכור, השבוע נערכו בירות בלבנון, במסגרתן ארגון הטרור חיזבאללה ובני בריתו איבדו את הרוב בפרלמנט בביירות ואילו המפלגה הנוצרית הגדילה את כוחה, היו הראשונות שנערכו בארץ הארזים מאז החלה קריסת המדינה, שבעבר בירתה כונתה "פריז של המזרח התיכון".

תוצאות הבחירות מלמדות כי המשבר הפוליטי עתיד להימשך, כאשר אף צד לא יוכל לקדם דברים, והעניין ישליך ישירות על האזרחים הלבנוניים, הנמצאים במצב כלכלי אנוש, שלא צפוי להיפתר בקרוב.

בזווית הישראלית, בצה"ל מעריכים כי תוצאות הבחירות ישרתו את ישראל, וישמרו את גזרת הצפון שקטה לתקופה נוספת, בהמשך ל-16 השנים שחלפו מאז מלחמת לבנון השנייה.

ע"פ הערכת הצבא, שפורסמה הבוקר (חמישי) ב'גלי צה"ל', ההיחלשות הפוליטית של חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, תגרום לו לוותר על הרצון בעימות צבאי נוסף עם ישראל, ולהתעסק בעניינים הפנימיים בארגונו ובמדינתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר