החזקה לא-חוקית

חשוד החזיק ציפור בז מוגנת ונתפס בתחנת הדלק

לוחמי מג"ב הבחינו בציפור בז שכלואה בכלוב בתוך תא מטען של רכב ששהה במקום. הלוחמים חשדו כי מדובר בציפור מוגנת, פקחי רשות הטבע איששו את החשש ובעל הרכב עוכב (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ציפור בז שנתפסה אתמול (צילום: דוברות המשטרה)

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל תפסו אתמול (רביעי), בתחנת דלק סמוך לירושלים, חשוד בהחזקה בלתי חוקית של ציפור בז מוגנת.

הלוחמים, היו בנסיעה שגרתית, כשעצרו בתחנת הדלק שבמישור אדומים. לאחר שנכנסו לתחנה, הבחינו הלוחמים בציפור בז שכלואה בכלוב בתוך תא מטען של רכב ששהה במקום.

הלוחמים, עיכבו את בעל הרכב בחשד להחזקה בלתי חוקית של ציפור מוגנת וזימנו את רשות הטבע והגנים למקום.

נציג רשות הטבע והגנים שהגיע למקום, אסף את ציפור הבז ועיכב את החשוד, תושב אור יהודה לחקירה ברשות הטבע והגנים.

טל רותם ממונה פיקוח חקירות ואכיפה ברשות הטבע והגנים, אמר: "אנו מצרים על כך שאנשים בעלי ממון בוחרים בחיות בר וערכי טבע מוגנים כסמלי סטטוס. במקרה הנ"ל מדובר בבז מצוי אשר מקומו בטבע, מדובר בעוף דורס שהכנסתו לכלוב עלולה לגרום לו לנזקים בלתי הפיכים".

"בישראל הבז המצוי יציב ומקנן שכיח. נפוץ יותר בחבל הים-תיכוני ופחות במדבר הצחיח. הבזים מצויים נפגעים מציד וחמיסה של קינים. גם משימוש בחומרי הדברה בחקלאות. הודות לשיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ומשמר הגבול ועירנות השוטרים הבז ניצל. הבז נלקח לבדיקה וטרינרית בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי בתקווה שנוכל להשיבו למקומו הטבעי בטבע הישראלי", הסבירה רותם מרט"ג.

"לוחמי משמר הגבול, ימשיכו לפעול בנחישות להצלת בעלי חיים והחזרתם לטבע כחלק ממשימה לאומית של שמירה על ערכי הטבע והנוף בישראל", נמסר ממשטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר