מאבק בחירת רבנים

המשנה ליועמ"ש עונה לראש"ל: 'התקנות - מדיניות השר'

המשנה ליועמ"ש, עו"ד כרמית יוליס, דחתה את פניית הגר"י יוסף, לפיה יש להקפיא את התקנות לבחירת רבני ערים: "מרבית הדיון עסק במדיניות ולא בסוגיות המשפטיות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון רבי יצחק יוסף (צילומים: נועם רבקין פנטון, פלאש 90; עריכה: כיכר השבת)

הרבנות הראשית נגד מתן כהנא, אך היועצים המשפטיים עם סגן השר: עו"ד כרמית יוליס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, דחתה את פניית הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, לפיה יש להקפיא את התקנות לבחירת רבני ערים, בשל זיהום התהליך ע"י כהנא.

במכתבה הדגישה יוליס כי השיבה את תשובתה במקום בהרב מיארה, והודתה כי בדיון לא ניתן מספיק יחס לעניינים המשפטיים הנוגעים בו: "תקנות בחירת רבני ערים קודמו ע"י המשרד לשירותי דת, והן מביאות לידי ביטוי מדיניות שהמשרד ביקש לקדם. משכך, מרבית הדיון בתקנות אלו והסוגיות העולות מהן נוגעות להיבטים שבמדיניות ולא לסוגיות משפטיות. אנו במשרד המשפטים ליווינו את החקיקה, כמקובל".

בדבריה הוסיפה יוליס נימת ביקורת על הרה"ג יוסף, בטענה שלא היה שותף להליך כתיבת התקנות, והבהירה שהתקנות אושרו: "ע"פ הנמסר לנו מהמשרד לשירותי דת, ניתנה אפשרות לרבנות הראשית, כמו גם לגורמים נוספים, להתייחס אל התקנות, אולם כזו לא התקבלה. חשוב לציין כי בשלב זה הושלמו כבר כל ההליכים".

לסיום כתבה יוליס כי אילו יש טענות נוספות, הנמען צריך להיות המשרד לשירותי דת, משמע מתן כהנא, ולא לשכת היועצת המשפטית לממשלה: "ביחס להערות הספציפיות, הרי שיש מקום לפנות למשרד לשירותי דת".

כזכור, לפני שבוע וחצי פנה באורח נדיר נשיא מועצת הרבנות הראשית, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, אל היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בדרישה להקפיא את התקנות לבחירת רבני עיר שנחתמו יום קודם לכן על יד השר לשירותי דת דאז, מתן כהנא, כיום סגן השר.

הראשון לציון סבור כי התקנות הללו מעקרות את סמכויות הרבנות הראשית לישראל ופוגעות קשות ברבני הערים בישראל והפיכתם לרבנים 'מטעם' עושי דברם של גורמים פוליטיים של השר לשירותי דת. עוד סבור הרב כי התקנות שנחתמו הם המשך המגמה של פוליטיזציה והרס שירותי הדת בישראל, הכנסת גורמים רפורמים למוקדי קבלת החלטות בענייני דת, תוך שימוש פסול בכלי שלטוני של 'חקיקת משנה' ועקיפת רצון הבוחר, ללא כל היוועצות בבעלי הסמכות - הרבנים הראשיים לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר