הפילוג בחסידות מחריף

עימותים ומהומות בגור: חסידים נפצעו, הגר"ש אלתר חולץ

שבת של קטטות ועימותים במוקדי חסידות גור בירושלים, בני ברק ואשדוד • המשטרה התערבה, ושני שוטרים ומספר חסידים נפצעו • בשיאן חולץ ראש הישיבה, הרב שאול אלתר, בידי לוחמי יס"מ (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
המהומות, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבת מתוחה ורוויה במהומות קשות עברה על חסידות גור בירושלים, באשדוד ובבני ברק, לאחר שכרוז הופעל נגד האדמו"ר מגור, בעת שביקר בבית העלמין בתל אביב בסוף השבוע. במהלך השבת עימותים קשים פרצו בין חסידי גור ובין אנשי הקבוצה הפורשת בראשות ראש הישיבה הרב שאול אלתר.

בשיאן של המהומות, שעודן נמשכות, חולץ ראש הישיבה הרב אלתר בליל שבת, מלווה בעשרות לוחמי יס"מ, מבית הכנסת אל ביתו.

לפי דיווח של העיתונאי לירן תמרי מ-Ynet, בליל שבת פרצו עימותים אלימים וחריגים ברחוב ירמיהו בירושלים בין פלגים בחסידות גור. המשטרה עשתה שימשו במכתז ופרשים. 2 שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול בבית חולים. עד ראיה לאירועים תיאר זאת כ״הפרת סדר שלא נראתה בעיר שנים״.

בקהילת הגר"ש אלתר מספרים כי מאות בחורים ואברכים מחסידות גור התנפלו בליל שבת על בית המדרש של הקהילה, שברו וגרמו לנזקים כבדים בבית המדרש, ואף גרמו לכך שהגר"ש אלתר התבצר במשך מספר שעות בבניין, מחשש לחייו, עד להגעת כוחות המשטרה, זאת ועוד בשאר הריכוזים הוכו אנשים שמשתייכים לקהילה, כולל הערב.

העימותים, הערב בירושלים (צילום: חיים גולדברג)

גורם בחסידות גור אומר ל'כיכר השבת' כי נחצה כאן קו אדום שאף אחד בחסידות גור לא מתכוון לשתוק על כך. לדבריו, "הרבי הגיע במהלך השבוע האחרון לבית העלמין בקרית שאול בתל אביב, כדי לציין את יום פטירתה של חמותו ע"ה, ושם המתינו לו כמה מאנשיו של הגר"ש אלתר שהפעילו כרוז עם דברים קשים, תוך הפרעה לאדמו"ר ולבני משפחתו, מספר ימים בלבד לאחר שנשלחו לבתיהם של חסידי גור חוברות עם דברי נאצה נגד הרבי ונגד הקהילה". כך לטענת הגורם.

עוד הוא מוסיף כי "אף אחד לא היה שותק אילו היו עושים דברים דומים חלילה להגר"ח קנייבסקי או למרן הגר"ע עובדיה זצ"ל, וכי אין בכוונת חסידי גור לשתוק על הפגיעה ברבי".

ממשטרת ישראל נמסר: "החל משעות הערב החלו אירועי אלימות לסירוגין בקרב אחת החסידויות בירושלים, ככל הנראה על רקע סכסוך פנימי. כוחות משטרה רבים של מחוז ירושלים פועלים במקום להשבת הסדר תוך ניסיונות ליצור חיץ בין מחנות הניצים".

לדברי המשטרה, "עד כה, ישנם מספר נפגעים קל כתוצאה מאלימות בין המעורבים ושוטר אחד שנפגע מאבן שהושלכו לעברו. פעילות המשטרה נמשכת במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר