חולה ראשון בישראל

הצט"מ התכנס לדון בתחלואת אבעבועות הקוף

הצט"מ וועדת החיסונים התכנסו אמש לדיון משותף בנושא התחלואה באבעבועות הקוף בעולם ולאור העובדה שכבר אומת חולה אחד בישראל: "המחלה היא מחלה קלה" (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: שטארסטוק)

הצוות לטיפול במגפות וועדת החיסונים התכנסו אמש (מוצאי שבת) לדיון משותף בנושא התחלואה באבעבועות הקוף בעולם ולאור העובדה שכבר אומת חולה אחד במדינת ישראל שחזר מחו"ל.

במהלך הדיון הוצגה המחלה ומגוון הטיפולים האפשריים בה והתמונה העולמית ביחס להתפשטות התחלואה. במשרד הבריאות מדגישים כי המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל ומעטים מאוד המקרים בהם היא מתפתחת למחלה קשה ומוות.

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי: "יחד עם זאת חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה של החולה. משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלבנטיות ונערך להסדרת האיבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ישנו אדם נוסף החשוד כחולה באבעבועות הקוף. החשוד הגיע לאחר טיול במערב אירופה.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי עדכן לפנות בוקר כי נכון לאמש, 92 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף אבעבועות הקוף.

כזכור, משרד הבריאות עדכן אמש כי תוצאות בדיקה שנערכה במכון הביולוגי לגבר שהגיע לבית החולים באיכילוב עם סימפטומים המתאימים לאבעבועות הקוף, אישרו את האבחנה.

מצבו הקליני של החולה בישראל ממשיך להיות טוב. ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות קורא למי שחזר מחו״ל ופיתח חום ופריחה שלפוחית לפנות לרופא/ה המטפל/ת. הערב תתקיים ישיבה של הצט״מ ובסיומה נעדכן במידת הצורך".

לאחרונה התגלו עשרות מקרים של מגפת "אבעבועות הקוף" במערב. בעוד שעד לאחרונה מגפת "אבעבועות הקוף" התגלתה ביבשת אפריקה בלבד, מקרים חדשים של המגפה התגלו במדינות מערביות. כך התגלו בארה"ב מקרים שעל פי התסמינים נראה שמדובר במגפת "אבעבועות הקוף". כך בספרד ובפורטוגל התגלו 40 מקרים נוספים, ואף באנגליה דווח על כתשעה מקרים שבהם לכאורה מדובר במגפה האפריקאית.

המגפה אומנם אינה מדבקת ברמה מיוחדת, ומקדם ההדבקה שלה אף נמוך בהרבה ממגפת הקורונה, כשלרוב היא גורמת לפצעים קלים ולתחושה של חוסר נעימות בלבד, אך למרות זאת - בניגוד לקורונה שפגעה בעיקר באוכלוסייה המבוגרת, אבעבועות הקוף פוגעת בילדים ובאנשים עם מערכת חיסונית לקויה, כשבאפריקה היא גרמה לתמותה של 10% מהנדבקים (-נתון גבוה בהרבה מהקורונה), בעיקר ילדים ואנשים עם מערכת חיסונית לקויה.

כרגע אין תרופה למגפת אבעבועות הקוף, אולם החיסון כנגד אבעבועות השחורות יעיל גם כנגד מגפת אבעבועות הקוף. למרות זאת - מכיוון שאבעבועות השחורות מוגדרת כמגפה שהוכחדה מהעולם, אין בעולם מלאי מספק של חיסונים, כשחיסון חדש כנגד שתי המחלות אושר לאחרונה באיחוד האירופי, וכעת מנסים בחברות התרופות לייצר תכשירים נוספים שאינם ניתנים באמצעות זריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר