החשש ממגיפה חדשה

אבעבועות הקוף עברו מוטציה? זו התשובה של ארגון הבריאות העולמי

בארגון הבריאות העולמי מתייחסים להתפרצות מחלת אבעבועות הקוף ואף עונים על השאלה אם הם תהיה מוטציה שתגרום להתפרצות מגיפה כמו מגפת הקורונה (בריאות, עולם)

(צילום: Shutterstock)

מנהל בכיר בארגון הבריאות העולמי התייחס היום אחר הצהריים (שני) להתפרצות מחלת אבעבועות הקוף והסביר כי אין אינדיקציות למוטציה במחלה.

על פי הבכיר, המחלה היא אנדמית (כלומר, לא מגפתית) באיזור המערב ובאפריקה, וככל הנראה המצב לא אמור להשתנות ולהביא מגיפה נוספת.

כזכור, עשרות מקרים של מגפת "אבעבועות הקוף" התגלו לאחרונה במערב. בעוד שעד לאחרונה "אבעבועות הקוף" התגלה ביבשת אפריקה בלבד, מקרים חדשים של המגפה התגלו במדינות מערביות.

כך התגלו בארה"ב מקרים שעל פי התסמינים נראה שמדובר במגפת "אבעבועות הקוף". כך בספרד ובפורטוגל התגלו 40 מקרים נוספים, ואף באנגליה דווח על כתשעה מקרים שבהם לכאורה מדובר במגפה האפריקאית.

כרגע אין תרופה למגפת אבעבועות הקוף, אולם החיסון כנגד אבעבועות השחורות יעיל גם כנגד מגפת אבעבועות הקוף. למרות זאת - מכיוון שאבעבועות השחורות מוגדרת כמגפה שהוכחדה מהעולם, אין בעולם מלאי מספק של חיסונים, כשחיסון חדש כנגד שתי המחלות אושר לאחרונה באיחוד האירופי, וכעת מנסים בחברות התרופות לייצר תכשירים נוספים שאינם ניתנים באמצעות זריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר