"מועד רגיש"

'שמע ישראל' בהר הבית? המשטרה מערערת

אחרי שבבית המשפט השלום בירושלים נקבע, בהחלטה שעוררה סערה רבה, כי מותר ליהודים לקרוא 'שמע ישראל' בהר הבית ולהשתחוות, במשטרה הגישו היום ערעור נגד (ארץ)

(צילום: Jamal Awad/Flash90)

אחרי שהשופט ציון סהראי קבע בבית משפט השלום בירושלים כי מותר ליהודים לקרוא 'שמע ישראל' בהר הבית ולהשתחוות, במשטרה הגישו היום (שני) ערעור, כך פורסם לראשונה ב-N12.

כזכור, בשבוע שעבר, שלושה נערים הורחקו מהר הבית לאחר שהשתחוו וקראו קריאת שמע בעת עלייתם למקום, בעקבות כך הגיש ארגון 'חוננו' באמצעות עו"ד נתי רום עתירה, לטענתם שר הביטחון ומפכ"ל המשטרה הצהירו על חופש פולחן דת מלא ואין שום הוראה חוקתית או ממשלתית האוסרת זאת.

השופט ציון סהראי, בפסק דין שעורר סערה רבה, קבע כי אכן לא ניתן לומר כי מעשים אלו הם בכוונה לגרום למהומה וקיבל את העתירה.

כעת, המשטרה הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים, כשהם אף מאשימים כי השופט פסק ב"הסתמך על דיווח עיתונאי אינטרנטי".

לטענת המשטרה, הנערים תודרכו בפירוש שלא לקרוא 'שמע ישראל' או לבצע מהומות אחרות, בנוסף, נטען כי הם "הפריעו לשוטרים במילוי תפקידם אף לאחר מעשה – עת חזרו להשתחוות, קראו 'תתביישו לכם' וכאשר שניים מהם לא נענו להוראות השוטרים".

בערעור נטען כי "מעשיהם של המשיבים במקום רגיש ומורכב כהר הבית, אשר בוצעו בתקופה מתוחה, במהלכה אירעו התפרעויות אלימות בהר הבית ובמקומות אחרים בירושלים, במועד רגיש 'יום הנכבה', לעיני כל ובאופן חשוף לעדשת המצלמה, טומנים בחובם מרכיבים שעשויים בהחלט לבסס חשד לביצועה של עבירת התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור".

לסיום, בעתירה נטען כי השופט הסתמך על דברים שגויים בדיווח אינטרנטי בו נכתב על דברים שלכאורה נאמרו על ידי מפכ"ל המשטרה על חופש הפולחן, בנוסף, נטען כי השופט שגה כשקבע כי ההחלטה להרחיק את הנערים ל-15 יום מירושלים הייתה שגויה. מכל סיבות אלו ביקשה המשטרה לבטל את החלטת השופט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר