יסוד שביסוד

אלפים העתירו בתפילה בקבר יוסף בשכם

אלפים, בראשות הרבי מזוועהיל והגר"ש ארוש, נכנסו לקבר יוסף בשכם; הכניסה התקיימה לרגל ספירת "יסוד שביסוד", תחת אבטחה של צה"ל שפעל מול פורעים פלסטינים (חדשות)

התפילה בקבר יוסף, הלילה (צילום: ללא קרדיט)

בראשות גדולי תורה וחסידות: אלפי בני אדם נכנסו הלילה (רביעי) לקבר יוסף שבשכם, זאת לרגל ספירת 'יסוד שביסוד' בספירת העומר שהיא המידה המזוהה עם יוסף הצדיק. מדובר באחת מהכניסות הגדולות והמרכזיות במהלך השנה.

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

בראש הנכנסים עמדו האדמו"ר מזוועיהל וראש מוסדות "חוט של חסד" הגר"ש ארוש לצד ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ לשעבר אורן חזן, מג"ד מג"ב שכם עאדל יוסף, זאת בכדי לשאת תפילה במקום לאחר השיפוצים שנעשו בעקבות השחתת הציון שנעשתה לפני מספר שבועות על ידי ערבים מהרשות הפלסטינית.

דובר צה"ל ציין כי "במהלך כניסת מתפללים מתואמת הלילה לקבר יוסף שבעיר שכם, התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות מאות פלסטינים שיידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו בירי לעבר חשוד שהשליך בקבוק תבערה. זוהתה פגיעה. בנוסף, נשמעו קולות ירי במרחב".

האדמו"ר מזוועיהל נשא במקום דברים קצרים ואמר כי סביו הרה"ק רבי שלמה מזוועיהל זיע"א נפטר בספירה של "יסוד שביסוד". "סבי הקדוש היה נוהג להגיע לציון של יוסף הצדיק אליו הוא הרגיש קשר עז. סיפורי מופת סופרו על דרכי ההגעה שלו לכאן כאשר באחד הפעמים שאלו אותו החסידים שמא מדובר בהמצאה של הערבים בכדי לגרוף כסף לכיסם ויוסף הצדיק כלל לא טמון כאן. רבי שלומק'ה השיב ואמר כי מרגישים בחוש את יוסף הצדיק וזה לא משהו שניתן להסתפק בו".

עוד הוסיף הרבי ואמר כי צריך לשבח ולהכיר טובה לתושבי השומרון ולמנהיגיה אשר עושים הכל בכדי לשמור על המקום הקדוש. הרבי אף הודה נרגשות למר יוסי דגן הפועל ללא לאות למען ציון יוסף הצדיק. בסיום דבריו בירך הרבי את התושבים ואמר כי הם זוכים לקיים את מצוות ישוב הארץ ויקויים בהם הנאמר בפסוק "וירשתם אותה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "כניסת יסוד שביסוד היא אחת מהכניסות המרכזיות של השנה לקבר יוסף, ומשמח לראות את הביקוש העצום של האנשים שהגיעו ורצו להגיע ולהשתתף בכניסה הזאת".

לדבריו, "בכל כניסה וכניסה אנחנו מגלים עד כמה עם ישראל מחובר לשורשיו וחשוב לו לבוא ולפקוד את אחד המקומות שהכי מסמלים את אחיזתנו בשומרון ובארץ ישראל בכלל. אך עם זאת, לדאבוננו, גם לאור התעוררות הגדולה אנחנו עדיין נאלצים להיכנס לכאן כגנבים בלילה ולא כבעלי הבית והשטח.

"הגיע הזמן להתקדם שלב נוסף. אני קורא לממשלת ישראל ולשר הביטחון לאפשר ליהודים להיכנס לפקוד את קבר יוסף גם לאור יום, שדגל ישראל יתנוסס מעל המתחם, וישיבת 'עוד יוסף חי' תחזור ללמוד במקום בדרך קבע. אנחנו נמצאים רגע לפני שנחגוג את יום ירושלים ואת שחרור השומרון ושאר חלקי המולדת, והגיע הזמן להחזיר גם את קבר יוסף אל תוך הריבונות הישראלית ולהוביל לכך שתהיה נוכחות יהודית קבועה במקום".

דגן הודה במהלך הערב למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון בראשותו של נתנאל שניר, ולחיילי ומפקדי צה"ל, ובהם מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, שליוו את הכניסה וכניסות קודמות.

כזכור, בחודשים האחרונים הושחת קבר יוסף על ידי פורעים פלסטינים שהציתו את המקום פעמיים. בעקבות ההרס הכנסו למקום כוחות צבא גדולים יחד עם אנשי מועצת שומרון וכן אנשי שיפוץ במטרה להחזיר את מתחם הקבר לקדמותו. מדובר בכניסה ראשונה של יהודים לאור יום אל תוך שכם מאז נמסר המקום לרשות הפלסטינית. תוך מספר שעות של עבודה מואצת הצליחו במועצה ואנשי העבודה לתקן את הנזקים ולהחזיר את מצב הקבר לקדמותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר